IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бъдещото Peugeot 208 – кабина на изтребител и квадратен волан

Концепцията Polygon показва технологии, които ще станат серийни до 2 години

Френският производител Peugeot представи иновативен концептуален автомобил Polygon, чийто интериор наподобява пилотската кабина на изтребител. Прототипът получава новия дизайн на марката заедно с редица технологии, които компанията ще започне да внедрява върху серийни автомобили от 2027.


Peugeot Polygon


Сред тези системи, например, е кормилно управление steer-by-wire (по жица), която не изисква механична връзка между волана и кормилната предавка. Очакванията са, че първият сериен автомобил на марката, базиран на Polygon, ще бъде новото поколение на 208.

Външният вид на концепцията прави впечатление с многоъгълник от плавни линии и остри ръбове, които образуват динамична силует с доста компактни размери - дължината на Polygon не надвишава 4 метра. Предното осветление представлява преосмисляне на познатите фирмени „нокти’’, както и вратите тип „крило на чайка".


Peugeot Polygon


Друга иновация на концепцията е предното стъкло, чийто долен ръб е свързан с предната част на автомобила. Той служи като дисплей, действащ като основа за прожектиране на данни от приборния панел и мултимедийно съдържание, тъй като салонът на Polygon е лишен от екрани. Видимата площ на изображенията е 740×240 мм.

Дисплеят е основна част от новото поколение Peugeot i-Cockpit наравно с необичайния квадратен волан Hypersquare. В неговите четири ъгъла са разположени вдлъбнатини, които крият допълнителни органи на управление – така те винаги са под ръка на шофьора. Системата за управление steer-by-wire ще намали вибрационното натоварване на волана и ще предостави възможност за свободна промяна на предавателното отношение.


Peugeot Polygon


Сред другите предимства Polygon са иновативни седалки, състоящи се от части от пяна на рамката, разширени опции за трансформация на интериора и адаптивно осветление. Задвижването е електрическо, но подробности не се разкриват, известно е само, че има три режима на работа - Cruise, Fun и Hyper.

На Polygon дебютира новата технология на Goodyear, наречена SightLine. Това е един вид аналог на системата, обявена по-рано от Pirelli, при която гумите предават данни на автомобила както за своето състояние, така и за това на пътя.


Още снимки на модела - вижте в галерията:


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    На мен пък ми харесва. Това е правилната посока ако марката иска да запази позиции. Тук говорим само за едно - директен съперник на Рено 5. Електромобил относително достъпен. Да му друснат едни 120-150 кв бързо зареждане и ще е пушка.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Quore Sportivo ( преди 3 седмици )
    Я сложете една снимка на 205 GTi и включете харесване на снимките, да видим, кои модел ще преподчетат хората!
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    Акстремно грозно и екстремно глупаво! Последното читаво Пежо беше 406 и очевидно, от франсетата в скоро време няма да видим нищо, което да си струва парите и дори гледането въобще!
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Кабина на изтребител, и под капака Pure Tech хахахах. Да се чудиш после как да вдигнеш изтребителя до сервиза ;))))
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Хепетн ги огрозиха тез коли.На нищо не приличат,само за *** без вкус.