IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW над съд заради съмнения за фалшифицирани азотни емисии

Холандска организация подаде съдебен иск, засегнати са 100 000 автомобила

Възможно ли е след скандала "Дизелгейт" да станем свидетели и на "Азотгейт"? Потребителска асоциация обяви, че завежда колективен иск срещу германския автомобилен производител BMW. Холандската Consumentenbond обвинява баварската марка във фалшифициране на данни за емисиите на азот за не по-малко от 100 000 продадени в страната превозни средства. Засега асоциацията не е уточнила какви доказателства ще може да предостави в подкрепа на обвинението си.


BMW


Във всеки случай, тези масови фалшификации биха засегнали всички дизелови автомобили BMW и Mini, продавани на холандския пазар между 1 януари 2009 г. и 1 септември 2019. Твърди се, че измамите са станали с помощта на софтуер, инсталиран в автомобилите по време на фазата на тестване преди тяхното типово одобрение, за да се покажат намалени емисии на азот. "При нормални условия на шофиране обаче тези превозни средства показват тревожни емисии", твърди асоциацията.

В прессъобщението си и чрез своя директор Сандра Моленаар, Consumentenbond посочва: "Срамно е, че BMW е измамила както регулаторните органи, така и потребителите. Компанията трябва да поеме отговорност. Искаме BMW да компенсира потребителите, които е измамила". От своя страна, говорителят на BMW Group Андрю Мейсън заяви пред AFP, че макар производителят наистина да е узнал за тези обвинения чрез медиите, "жалба все още не е подадена".


Mini


Местната фондация за автомобилни искове Car Claim настоява BMW да изтегли всички засегнати автомобили за преоборудване и заяви, че очаква настоящите и бившите шофьори на тези превозни средства да бъдат обезщетени. "Въпреки че сме започнали съдебни производства, ние продължаваме да призоваваме BMW да се включи в дискусии, за да постигнем заедно справедливо решение", каваза Гуидо ван Вурком, президент на Car Claim.

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 3 седмици )
    Японците и Корейците все още имат читави модели. Aко търсиш надеждност гледай колата да е по нисък клас най много до среден. Ако търсиш нещо супер здраво за работа и да не се занимаваш с глупости вземай някакъв работен пикап. Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max тези са доста по здрави от леките коли. Разходът на гориво не е чак толкова зле колкото хората си мислят. По добре е да даваш пари за гориво отколкото за ремонти. Може да си вземеш и малък бус/баничарка. По добре е от лека кола.
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Всички трябва да са на съд заради тоя брак дето продават. Оот месец време гледам за нова кола и за която и да се зачетеш проблемите още от магазина. Май ще трябва да наброя 3-4 хил евро за да стегна сегашната и да се радвам ако успея да изкарам още поне половината на сегашните 260 000.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    С какво точно са ощетени собствениците, че да ги компенсират?!?!