fallback

Опасни ли са магнитните полета в електромобила?

ADAC проведе близо 1 милион измервания, за да установи ефекта от електрическия смог

Германският автомобилен клуб ADAC, заедно с изследователския център RWTH Aachen и лабораторията в Зайберсдорф, проведоха мащабно проучване на ефекта на електромагнитните полета в съвременните електрически превозни средства. Целта на проекта е да се провери как електрическият смог (изкуствено създадени електромагнитни полета в околната среда) влияE върху возещите се в електромобила.

Като част от изследването, поръчано от Федералната служба за радиационна защита и германското министерство на околната среда, са извършени повече от 975 000 измервания. Тестовете са проведени в лаборатории, на писти и в реални пътувания, като включват 11 електрически превозни средства, 2 хибрида, 1 бензинов автомобил и 4 електрически мотоциклета.

Резултатите от изпитанията показват, че в никакъв случай нивата на електромагнитните полета не надвишават установените основни норми. Краткотрайни пикове са регистрирани по време на ускорение, спиране и включване на електрическото оборудване, но те също остават в границите на безопасността.

Максималните стойности са наблюдавани в областта на краката на водача и пътника, където са разположени захранващи кабели и системни елементи. При това не само те и електромоторът генериран магнитни полета. Други електрически компоненти – като например когато автомобилът е включен или от отоплението на седалката, също могат да причинят високи стойности за кратко време.

Системите за отопление на седалките с определени превключващи регулатори могат да произвеждат постоянно повишени стойности в областта на гърба и корема. И тук замърсяването остава под пределно допустимите стойности, но е измеримо. Това важи и за автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Все пак изследователите препоръчват да се обмисли електромагнитна съвместимост при проектирането на нови автомобили през 2026, за да се сведе до минимум излагането на полето чрез оптимално разположение на компонентите.

fallback
  • #13
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Така и не разбра, че мястото на измерване е важно и само сантиметър разлика може да ти даде два пъти по-ниски стойности. Тоест между измереното на пода на електромобила в краката на водача и измереното на нивото на главата разликата е в милиони пъти. Да не говорим за измереното в трансформатора и на метри от него.
  • #12
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Защо ми е да живея в трафопост или да си купя АЕЦ за да ти доказвам нещо? Не си ли спомняш как един трафопост се взриви в жилищен блок точно под спалнята на едно семейство? Щом регулациите са позволили да се инсталира там, значи че са ти разбили опорните точки.
  • #11
    Антиелектрика ( преди 3 седмици )
    Функционалчо, ти защо не се нанесеш да живееш в някой трафопост, след като смяташ, че ЕМП е безвредно и табелите за опасност са плод на конспирация. Тъкмо ще помогнеш да инсталират батерия. А пуканките знаеш къде да си ги завреш?!
  • #10
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Останаха ми цели три пакета пуканки от приготвените като излезе статията. Давайте още. Можете го!
  • #9
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До антиелектрика. Така е, все пак електричеството е открито преди десетина години и все още няма достатъчно изследвания за неговата вреда. Една единствена корпорация продава електричество и контролира всички световни учени и медии за да скриват истината. Вредата от електромагнитните полета е една от най-големите мръсни тайни на целия световен заговор срещу човечеството а електромобилите са средство за масово поразяване и безплодие. Гениален план на извънземна раса която ще завладява земята
  • #8
    Хаха ( преди 3 седмици )
    Ще има бум на безплодни хора,увредени от електромагнитни полета.
  • #7
    Антиелектрика ( преди 3 седмици )
    Е, значи мога да вече да си купя електричка, щом казват, че всичко е наред. Това точно какво са измерили, какви са референтните стойности, с какви мощности са били електричките, с какви скорости са карани и т.н. са все неща, които явно случайно са пропуснали. Назад във времето се сещам как имаше подобни статии за безвредността на цигарите, тефлона и оловния бензин.
  • #6
    ха ха ( преди 3 седмици )
    Не съществува единна нормативна граница за магнитното поле, специфична за електромобилите. Вместо това се прилагат общите международни и национални стандарти за безопасност на електромагнитните полета (ЕМП), определени от организации като ICNIRP (Международна комисия за защита от нейонизираща радиация). Освен това никъде не се отчита фактора време, който е изключително важен. Това означава, че безопасните стойности може да се окажат много по ниски.
  • #5
    анонимен ( преди 3 седмици )
    " ......Все пак изследователите препоръчват да се обмисли електромагнитна съвместимост при проектирането на нови автомобили през 2026, за да се сведе до минимум излагането на полето чрез оптимално разположение на компонентите... "Считайте, че за да кажат това официлано, реалните стойности се прикириват.
  • #4
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Любопитно е да кажат кой и на каква база е решил кои са безопасните стойности
fallback
Последни