fallback

Опасни ли са магнитните полета в електромобила?

ADAC проведе близо 1 милион измервания, за да установи ефекта от електрическия смог

Германският автомобилен клуб ADAC, заедно с изследователския център RWTH Aachen и лабораторията в Зайберсдорф, проведоха мащабно проучване на ефекта на електромагнитните полета в съвременните електрически превозни средства. Целта на проекта е да се провери как електрическият смог (изкуствено създадени електромагнитни полета в околната среда) влияE върху возещите се в електромобила.

Като част от изследването, поръчано от Федералната служба за радиационна защита и германското министерство на околната среда, са извършени повече от 975 000 измервания. Тестовете са проведени в лаборатории, на писти и в реални пътувания, като включват 11 електрически превозни средства, 2 хибрида, 1 бензинов автомобил и 4 електрически мотоциклета.

Резултатите от изпитанията показват, че в никакъв случай нивата на електромагнитните полета не надвишават установените основни норми. Краткотрайни пикове са регистрирани по време на ускорение, спиране и включване на електрическото оборудване, но те също остават в границите на безопасността.

Максималните стойности са наблюдавани в областта на краката на водача и пътника, където са разположени захранващи кабели и системни елементи. При това не само те и електромоторът генериран магнитни полета. Други електрически компоненти – като например когато автомобилът е включен или от отоплението на седалката, също могат да причинят високи стойности за кратко време.

Системите за отопление на седалките с определени превключващи регулатори могат да произвеждат постоянно повишени стойности в областта на гърба и корема. И тук замърсяването остава под пределно допустимите стойности, но е измеримо. Това важи и за автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Все пак изследователите препоръчват да се обмисли електромагнитна съвместимост при проектирането на нови автомобили през 2026, за да се сведе до минимум излагането на полето чрез оптимално разположение на компонентите.

fallback
  • #23
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Сигурен ли си че мощността на един трансформатор винаги е една и съща? По-голяма глупост не бях чувал. Сигурно е мощността на един нагревател винаги е същата? Това е точно като бицера на инженер професор Радев, че въртящият момент на един ДВГ е константа при определени обороти, независимо дали изкачва баир или е на неутрална предавка. И при тебе в мощността е константа независимо дали има консуматор И независимо от напрежението.
  • #22
    Гост ( преди 3 седмици )
    Медалът на Теслю за глупост за машинно инженерство отдавна му е връчен.Като еластичен колянов вал,ултра твърда и еластична стомана, 5х20%=100%, стомана се произвежда от желязна руда с високо съдържание на въглерод, средна мощност=момента мощност,потегляне на автомобил на първа скорост без газ с нула мощност.
  • #21
    Антиелектрика ( преди 3 седмици )
    И защото съм именно електроинженер, ти връчвам златен медал за най-голяма глупост на века с тези твои идиотии: "Мощността е равна на интензитета умножен по площад или дължината. Ако наистина беше електроинженер щеше да знаеш тези основни принципи". Мощността в един трансформатор е винаги една и съща и на първичната и вторичната намотка, но ти си просто глуповат и пишеш за площади даже. Скривай се, че си толкова жалък, че не е истина.
  • #20
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Това отговаря ли ти на въпроса защотолкова малки стойности електромагнитна индукция но на хиляди километри могат да индуцират огромна мощност? Точно както и пламъкът на една запалка е съсредоточен върху много малка площ и няма мощност за да разтопи масивен алуминиев детайл. Но газова горелка с по-голяма площ на пламъка ще го разтопи. Тоест електромагнитното излъчване първо е с малък интензитет и след това от малка площ, за да предизвика загряване и повреда на човешки органи.
  • #19
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Освен това, понеже си функционално и технически неграмотен дори не разбра въпроса от какво зависи мощността която може да ти предаде този интензитет? Мощността е равна на интензитета умножен по площад или дължината. Ако наистина беше електроинженер щеше да знаеш тези основни принципи. Например как бобината от 12 волта прави няколко хиляди волта само защото дължината на вторичната намотка на трансформатора наречен бобина в автомобила, е няколкостотин метра. Далекопроводите са хиляди километри
  • #18
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Ако са измерили че в краката стойностите са 10 до 100 пъти по-ниски от препоръчителното дългосрочно излагане, си помисли само за няколко секунди с колко те се облъчват краката? А Какво стига до главата където интензитета е 100 до 1000 пъти по-малък?
  • #17
    Антиелектрика ( преди 3 седмици )
    Функционалчо хлъзгав, кога съм твърдял, че ЕМП е еднакво и не отслабва от разстоянието? Но в миксер, където електромотора ти е на една педя от задниka, няма как да е слабо или щом не е до главата ти няма проблем?!То викаш и магнитните бури и повредите на спътниците и ел.мрежите са конспирации, нали? Толкова ти е багажчето.
  • #16
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Защо бустера още е на дизел? Страх го е да не зачене втори път от Мъск,ако се вози в електричка.
  • #15
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Те затова лаборантите в рентгена и скенера са в защитно облекло и стоят в изолирана стая.
  • #14
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Да не говорим за разликата между интензитета на електромагнитното поле и мощност и енергия. Знаеш ли каква температура достига пламъка на най-обикновена запалка за цигари? Хиляди градуси. Алуминият се топи на стотици градуси. По твоята логика можеш да разтопиш алуминиевата джанта С помощта на запалка за цигари, само защото си измерил някакви хиляди градуси в пламъка.
fallback
Последни