fallback

Европа принуждава Mercedes-AMG да изтегли седем модела

Този път проблемът не е в емисиите на CO2, а в звука от ауспуха

Звукът, излъчван от ауспуха на спортните модели, е една от най-важните им атракции, като Mercedes е първата марка, която спазва една от най-рестриктивните европейски директиви. Въвеждането на нов регламент принуждава спирането на производството на почти дузина от най-екстремните AMG модели в гамата на германския производител.

Някои хора казват, че емблематичните двигатели, някога смятани за истински произведения на изкуството заради огромната си производителност, сякаш са „замлъкнали“. Звукът им все още е този на много мощен автомобил, но е и значително омекотен, защото европейска директива за контрол на шумовите емисии го изисква. Mercedes беше една от първите марки на континента, които се съобразиха с тази директива, поради което най-дивите им AMG-та не предават какво наистина се крие под капака. Тази регулация дори предизвиква объркване сред феновете на тези спортни автомобили, предвид архитектурата на двигателя, която използват.

Европа затяга регулациите относно звуците и шумовете от ауспуха

Сега марката с трилъчевата звезда и нейното подразделение за производителност отново попадат под светлината на прожекторите. Германски източник се е сдобил с интересен документ - вътрешно съобщение от отдела за управление на продукти на марката, датирано отпреди по-малко от месец. Той информира дилърите за прекратяването на производството на серия AMG модели, като се посочват датите, от които производството ще бъде спряно. С тази мярка Mercedes изпреварва новите разпоредби за шума и емисиите, които ще влязат в сила на 1 юли 2026.

Всъщност това е прилагането на третата фаза от регламента за външен шум UN-R51.03, който не само установява по-строги ограничения за шума от изгорелите газове на автомобилите, но и отчита по-реалистични условия на шофиране. Те включват ускорение, смяна на предавките и вариации в скоростта. Следователно, тези, които се интересуват от автомобили с ауспуси, оборудвани с активни контролни клапани, които генерират силно емоционално въздействие, вече могат да се сбогуват с тях. Производителите предполагат, че подобни звуци ще бъдат невъзможни за преминаване в бъдеще.

Европа налага модификации за големи двигатели, особено V8. Спирането не е окончателно, но ще продължи толкова дълго, колкото е необходимо на луксозната марка, за да намали звука на тези двигатели до приемливи нива. Mercedes-AMG C 43 4MATIC и AMG GLC 43 4MATIC, в съответните им версии седан, комби и купе (в случая на SUV-а), ще бъдат спрени през третата седмица на февруари 2026 г., както и AMG GLA 35 4MATIC.

Мощният и радикален AMG GLA 45 S 4MATIC+ е изключен от това „спиране“ и поръчки се приемат без ограничения. Mercedes, който работи върху решение за C 63 AMG SE Performance и ще продължи да го прави, но също така реши да спре производството на тази версия, както и на AMG GLC 63 SE Performance. Четири модела едновременно ще изчезнат от гамата, считано от края на третата седмица на май 2026. Това съвпада почти точно с очакваното представяне на обновената гама C-Class, която ще донесе значителни подобрения на топ версията.

fallback
  • #7
    Лео ( преди 3 седмици )
    Подиграват се с хората вече ..Поне да не бяхме влизали в еврозоната ..Ама *** и страхлив народ .Ще ревете един ден ,че сте мълчали ама ще плащаме чужди дългове.Вече мъже няма ,страхливо племе!
  • #6
    Николай ( преди 3 седмици )
    Поредната Евро тъпотия...
  • #5
    Не е вариант ( преди 3 седмици )
    Това да бягаш в Америка е вече демоде, първо няма да те пуснат, второ по улиците там е 10 пъти по-опасно от нашия Сирииски център, там полицията евентуално предупреждава веднъж, в следващата секунда си изпразват пълнителя в теб просто ей така пред жена ти и детето ти, например. При това с кеф.
  • #4
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Налагат скопяване на всякъде, на мъжете в панталоните, на колите в моторите и на хората в мозъците
  • #3
    Пропов ( преди 3 седмици )
    Още малко ще ги търпя това...омекване на всички ценности в Европа. Още съвсем малко. Все още се надявам че или издъхващия бизнес или супер наведеното и надупено население ще изреве най накрая. Та ние заприличахме тук на някаква хибридна еко - психо лаборатория . Дажбички за това, дажбички за онова, все по малко и по малко от всичко... това не може , онова не може... още малко и ще ни накарат да си ядем фекалиите, преработени естествено. Ще се спасявам към Америка, тук е за мекотели.
  • #2
    А ( преди 3 седмици )
    Дамм за европейските пдерси 1,2 хибриди , тостери на колела за по 50 хил евро или обществен транспорт и да не дишаме ако може. В щатите ще си карат V8 и кой каквото му е на сърце за почти наполовина по-ниски цени и ще си го местят за зеления екофшсм и екофалит!
  • #1
    Кочо Честименски ( преди 3 седмици )
    Киркоров, ти ли си, Фифи?
fallback
Последни