Honda гледа към бъдещето и въпреки че японската марка скоро ще представи серия от електрически автомобили, тя знае, че пътят ѝ напред е в продължаване на разработването на технология, в която е един от лидерите на пазара и в индустрията. Японският производител е по-близо от всякога до представянето на първия си сериен електромобил от ново поколение, който е почти готов, но всъщност няма да гарантира висок обем продажби.

Точно обратното на хибридните модели. Знае се, че ще има ново поколение на Honda Civic, компактен автомобил, който ще се появи през 2027, но ще дебютира на изцяло нова платформа. Този силов агрегат, проектиран за коли от среден клас като Civic, ще бъде по-ефективен, намалявайки общото тегло със забележителните 90 кг в сравнение със сегашния хибрид. Това са две ключови характеристики на бъдещата Honda Civic, което означава, че моделът ще бъде не само по-динамичен, но и по-бърз и по-стабилен в завоите, когато се изисква по-спортно управление.
Новият Civic ще бъде по-евтин за производство, тъй като марката потвърди, че ще споделя над 60% от частите и компонентите си с настоящия модел, което също ще ускори разработването и пускането на пазара. Като се имат предвид тези фактори, е напълно възможно да видим автомобила след няколко месеца, около средата на 2026, въпреки че няма да се продава до 2027.
Засега тези подробности са напълно неизвестни и все още не е забелязан камуфлажен прототип от другата страна на Океана, където обикновено се виждат първо, тъй като по традиция всеки нов Civic започва да се продава в Съединените щати, преди да се появи в Европа.
Освен тази нова платформа за компактни автомобили, Honda разкри и първите изображения на нов хибриден силов агрегат, въпреки че той няма да е наличен в компактния модел, а по-скоро в по-големите. Иновативната система ë-HEV включва нов V6 двигател, съчетан с електромотор на задния мост. Тази интересна комбинация не само ще осигури известен електрически пробег, но и ще позволи на по-големите модели да имат електрифицирано задвижване на всички колела. Honda потвърди, че този нов V6 двигател отговаря на най-строгите екологични разпоредби и че батерията е отличен пример за висока ефективност.

Разбира се, не са публикувани подробности относно мощността или пробега, но японската компания посочва, че целта е да се намали разходът на гориво с над 30% в сравнение със сегашните модели с ДВГ в същия сегмент. Новата хибридна система с V6 двигател е очевидно насочена към големите японски и американски модели, включително мощните и спортни Acura, въпреки че това не е изрично заявено. Със сигурност обаче би била интересна опция за Honda CR-V като луксозен модел от висок клас. Всичко е възможно, за да се запази господството на Honda в Европа, срещу основните ѝ конкуренти Mazda и Toyota.

