IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо електрическите автомобили са по-скъпи за ремонт - не е само батерията

При една и съща авария, разликата в цената спрямо кола с ДВГ е средно с 11% повече

Сред факторите, които трябва да вземете предвид при избора за смяна на автомобила, е и цената на всеки ремонт в случай, че претърпите инцидент. Разбира се, има застрахователни покрития, но не всеки има каско и в случай на тяхна вина много от собствениците трябва сами да плащат посещението в сервиз.


сервиз, ремонт


Проучване, проведено от France Assureurs - асоциация, представляваща френските застрахователни компании, описва на хартия нещо, което може да изглежда очевидно за мнозина - ремонтът на електрически автомобили и plug-in хибриди обикновено струва повече от тези на автомобилите с вътрешно горене. По точно - обезщетението излиза на застрахователните компании средно с 11% повече, главно поради допълнителните разходи за интегрирани батерии.

Проучването анализира данни за компенсации от 1,9 милиона превозни средства във Франция. Според анализа по-високата цена се дължи не само на високата стойност на батериите, монтирани на електрически и plug-in автомобили, но и на факта, че производителите не винаги улесняват достъпа до сервиз или дори ремонтопригодността на самия автомобил.

Сред изцяло електрическите марки Tesla е идентифицирана като производителят, чиито резервни части са по-трудни за намиране и чиито заместители изискват по-щателна работа (и следователно повече работно време).

Освен това асоциацията посочва, че по-високата цена се дължи и на някои „екстравагантни" характеристики на много електрически автомобили като светлинните ленти отпред и отзад на превозните средства - когато става въпрос за компенсиране на счупен фар, средната сметка за електрически автомобил е с 24% по-скъпа от същата щета на превозно средство с двигател с вътрешно горене.

По тези причини France Assureurs призовава европейските разпоредби да изискват от производителите да направят батериите по-лесни за ремонт от етапа на проектиране на нов модел. И за да смекчи увеличението на разходите, свързани с електрификацията на автопарка (по-високите разходи за ремонт се превръщат в по-висока полица, която трябва да се плаща), асоциацията призовава производителите на автомобили да насърчават свободната конкуренция между сервизите, по-специално чрез улесняване на достъпа до резервни части и диагностични инструменти за независими сервизи.


0 от 500
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Психотроле,къде в статията видя Мерцедес и Дачия?Пак си дошъл да се хвалиш с тоталната функционална и обща неграмотност на която си символ?*** текст със средно дълги изречения не го асимилираш!Пишат ти,че една и съща щета се отстранява по-скъпо и трудо при електричките!Заради недомислици при конструирането,липса на резервни и алтернативни части и излишни кичозности които да демонстрират,че колата е ел.!Като грозни лед барове и мигащи в синхрон светлини на 50 тесли за ЛГДБЧЩЮ сбирки
  • #6
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Не Точко! Ремонтът на електрически автомобил е в пъти по скъп от бензинов автомобил от същата марка и модел.Това ти казва статията,но ти си функционално неграмотен да го разбереш.
  • #5
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Потърсете грешки в сметките и аргументите?Ако не намерите, карайте по утъпкания сценарий на правилата на ТРОЛФЕРМАТА" "Като не можеш да отговориш смислено на аргумента на опонента, тогава : С ПОВЕЧКО НИКОВЕ го напсувай; Измисли му прякор, някоя лъжа по негов адрес; Пиши от негово име някоя глупост; Гарнирай с обилни обиди по негов адрес и кажи, че ще му смениш физиономията. Прати в лудницата. Кажи, че е бременен от Мъск. НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ говорете по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!!
  • #4
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Точко чат бот ( преди 1 месец )
    На електромобилите няма какво да се повреди, батерията изкарва 10000 цикли и милион километра.Статистически е доказано.
  • #3
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 1. Изпреварил си ме. Всъщност статията иска да каже че ремонта на mercedes s класа е по-скъп от ремонта на dacia, за тези които досега не са го били осъзнали. Ремонта на скъп автомобил бил по-скъп от ремонта на евтин автомобил!?! Има ли някой който досега да е МИСЛИЛ обратното? Чудя се каква точно беше идеята за писане на статията?
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да им вдигат застраховките няма какво да го мъдрят, също да не се покриват щети по батерията и готово.
  • #1
    5 rate up comment 16 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Изкривена статистика.Скъпи Тесли с много функции срещу евтини фррнски ке нефи дизеларници без екстри.