IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шест ужасни коли с гениални хрумвания

От под, който може да се мие, до волан с фиксирана централна секция

Дизайнът на колите някога беше наистина странен. Не в смисъла на "Имам 97-инчови екрани и осветление за настроение, задвижвано от изкуствен интелект", а по човешки странен начин. На инженерите им беше позволено да вграждат гениални решения в посредствени модели, просто защото си мислеха: "Хей, това може да улесни нечий живот". И понякога бяха прави.


Honda Element


По онова време колите бяха правени от хора, които пушеха много, пиеха твърде много кафе и от време на време, между бележките за намаляване на разходите, демонстрираха истински проблясъци на гениалност. А понякога добавяха нещо към обречен модел, което те караше да се запиташ: "Чакай малко. Защо не всички правят това?"

Да вземем например, Pontiac Aztek - кола, която се превърна в шега на колела, като миниван, проектиран от комитет по оригами. Под пластмасовата катастрофа се криеше идея, изпреварила времето си с десетилетия: вграден хладилник в централния тунел (между другото, свалящ се, идеален за пикници), палатка, която превръща задната част в мини-кемпер, модулни отделения за съхранение. Всичко, за което Subaru и Toyota искат хиляди долари днес под лозунга "за активен начин на живот". Pontiac го направи пръв и всички се засмяха.

А Saab? Тази марка не можеше да пусне кола, без да добави нещо, което да кара очите на маниаците да светнат. Стартиране на двигателя между седалките? Гениално. Завъртащ ключа, лост в положение reverse и потегляy, като пилот, напускащ кабината. Не беше просто оригинално, а имаше смисъл. Saab не се нуждаеше от екран или гласов асистент, за да изглежда колата умна. Просто беше такава.

Днес всичко е точно обратното. Автомобилите се давят в технологии, които създават проблеми, вместо да ги решават. Сензорни бутони, които не работят, ако си си сложил ръкавици. Управление с жестове, което реагира на произволни движения, сякаш умишлено сте сменили песента. Гласови асистенти, които не ви чуват.

Сменихме реалистичните функции с дигитални играчки и поради някаква причина го наричаме прогрес. Индустрията говори за "опростяване", но това е маркетингов евфемизъм за "премахнахме физическите бутоните, защото са скъпи". Резултатът е стерилен минимализъм, прикрит като иновация.

Помните ли как Volkswagen оборудваше Phaeton и Skoda Superb с малки чадърчета във вратите? Или как Honda Element имаше под, който можеше да се почиства с маркуч - защото, изненада, животът включва кучета и пясък? Или как старият Citroеn BX можеше да повдига каросерията си, за да преминава през неравности и да впечатлява съседите? Това не бяха трикове, а решения. Резултат от истинско инженерство, а не от UX диаграми и фокус групи. Такива детайли имаше и в най-скучните коли и ги правеха незабравими.

Съвременните автомобили се стремят да привлекат внимание, а по-старите случайно вдъхновяваха обич. Това е разликата. Време е да си спомним простите, практични и брилянтно проектирани детайли, които направиха лошите автомобили очарователни, а добрите легендарни. В крайна сметка, понякога истинската иновация изобщо не е актуализация на фърмуера, а пластмасов хладилник между две платнени седалки, който просто си върши работата.


Шест ужасни коли с гениални хрумвания (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    рено и шедьовър е абсолютен оксиморон. виж ужасен му отива.
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чак пък ужасни. Реното е шедьовър на дизайна, дори и днес.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    тесларEV ( преди 1 месец )
    Бели кахъри - при мен функциите табу в завой са фарове, мигачи и чистачки. Сега четох някъде, че в най-новата тройка върнали лостчето на мигачите. По-добре ще е да сложат такъв волан.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имах Ситроен с такъв волан и изглеждаше смахнато но беше супер удобно.. като се има впредвид че по него имаше 15-Тина копчета но винаги знаеш къде е всяко . Сега карам кола от прехвалена японска марка но искам ли да сменя песента/ скоростта на автопилота или да вдигна телефона в завой няма как
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Глас от тъдява ( преди 1 месец )
    "Гласови асистенти, които не ви чуват", днес минах през шоурума на Рено и видях новото 4, дилърът точно го показваше на клиенти - "Има гласов асистент - Как да стигна до Мадрид?" - "Извинете, но не ви разбирам, моля повторете командата".
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Илияне, какво значи "ужасна" кола?!?! Една кола на първо място за мен трябва да е практична и функционална. А това да ли тия харесваш ми е през ***!
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    тесларEV ( преди 1 месец )
    Ситроен имам предвид.
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    тесларEV ( преди 1 месец )
    Колко псувни изяжда Мъск на всяко кръгово, на което не мога да уцеля бутона на мигача, който се намира на волана, а те от Рено преди 20 години са имали решение за тази изгъзица!
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И от мен имаш браво!
  • #1
    25 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Браво, Илияне! "Сменихме реалистичните функции с дигитални играчки и поради някаква причина го наричаме прогрес." - повече няма нужда да се казва...