IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Renault Twingo E-tech – ретро-стил и модерни технологии

С пробег от 263 км и цена от 20 000 евро електрическият хечбек излиза на пазара през пролетта

На автомобилното изложение в Париж през 2024 Renault представи прототипа на четвъртото поколение на Twingo, а малко повече от година по-късно пристига серийният автомобил. Той се казва Renault Twingo E-Tech и представлява малък електрически хечбек, който на външен вид прилича много на първата серия от 1993 и ще има стартова цена от 20 000 евро.


Renault Twingo E-tech


Разработено за по-малко от две години с основен принос на центъра за научноизследователска и развойна дейност, който френската компания откри в началото на годината в Шанхай, Китай, Renault Twingo E-Tech интерпретира заобления стил на добрия си предшественик по модерен начин. Неговите изцяло LED фаровете приличат на очи на жаба, тънката решетка – усмихната уста, а голямото предно стъкло е продължение на късия и наклонен преден капак.

Както и при показания преди година прототип, серийният модел има пет врати (две повече, отколкото в Twingo от 1993), но те вече не се отварят едни срещу други. Достъпът до двете задни седалки, които могат да се плъзгат напред и назад със 17 см, е по-малко атрактивен спрямо оригиналния модел, но остава удобен.


Renault Twingo E-tech


За градски автомобил с дължина 3790 мм багажното пространство е приемливо - декларираните 360 литра обем с четирите използвани седалки стават 1000 литра чрез накланяне на задните облегалки. Багажникът е практичен, като товарният под разделен на две равни части. Под него има 50-литрово пространство, в което могат да се съхраняват кабели за зареждане и други предмети.

Дори в панелите на вратите (с пластмасова вложка в цвета на каросерията) и в таблото (разделено на две хоризонтални ленти с цилиндрична секция) Renault Twingo E-Tech ясно препраща към прародителя си 90-те години. Инструменталният панел обаче е в крак с времето – 7-инчов екран за таблото и 10-инчов сензорен екран за мултимедийната система. Само в най-богатото ниво на оборудване – Techno, информационно-развлекателната система разполага с интегрираните услуги на Google и аватара Reno - виртуален асистент, способен да получава гласови команди и да дава съвети за шофиране, зареждане и основните бордови услуги на автомобила.


Renault Twingo E-tech


Renault Twingo E-Tech използва платформата на по-големите модели 4 и 5 E-Tech. Сегашният мотор, свързан с предните колела, има 82 к.с. и се захранва от батерия от 27,5 кВт/ч, която обещава пробег от 263 км. За първи път в Renault батериите са литиево-желязо-фосфатни (последните два елемента са по-малко въздействащи в природата от никела или кобалта, използвани в традиционните батерии) и използват технологията "клетка до опаковка" - на практика, без да бъдат разделени от модули, клетките заемат по-малко място със същата плътност на заряда.

Стандартното бордово зарядно устройство ви позволява да презареждате с променлив ток при максимална мощност 6,6 kWh (4 часа и 15 минути за 10-100%, в зависимост от производителя), но при поискване можете да имате 11 kW и допълнителни 50 kW за бързо зареждане - с последното половин час трябва да е достатъчен за 20-80%.
 

Още снимки на новото Twingo - вижте в галерията:

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Колицата с дължина почти 3.80 м и ширина над 1.7 м и с тази къса предница хич няма да е малка, отвътре ще е доста по просторна някои по дълги коли в наше време.
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 седмици )
    За градски автомобил най-подходящ е Toyota corolla която зареждаш всяка седмица за 5 минути и 30 лв за 150 км. Защо ти е автомобил който зареждаш веднъж на 10 дни за 200 км за 5лв като трябва да отделиш 10 секунди да го включваш и изключваш от контакта? ЛОГИЧНИЯТ ИЗБОР Е TOYOTA COROLLA. Това е единствения подходящ автомобил за 100% от населението
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 седмици )
    Точно така е. Ако оставиш климатика, ако въобще има такъв да ти работи през зимата 1kW , а той не изключва цял ден, ще изхарчи 9kWh за 9 часа от 8:00 до 17 и с останалите 18 kWh ще има остатъчен пробег само 150 км през зимата. Това стигат само за 40 000 км годишно , тогава ЛОГИЧНО по вашата логика този автомобил не е подходящ за над 90% от шофьорите. ЛОГИЧНО не става за градски автомобил дори, ако има къде да го зареждаш всяка нощ и всеки ден. ЖЕЛЯЗНА ЛОГИКА
  • #3
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 седмици )
    260 километра на хартия са 60 км реален зимен пробег. И това за 20 000 евро... Дали ще е изненада, че ще си пасувам :D :D
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 седмици )
    Всъщност от твоя гледна точка вероятно звучи изключително логично след като на бавно зареждане 200 км се зареждат за 4 часа, ток за бързо зареждане да са необходими 20 часа. Напълно логично че този автомобил не става за нищо, защото с тази малка батерийка при средно 100 километра на ден се изминават само 30 000 км годишно. ЛОГИЧНО НАЛИ?
  • #1
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Мхм ( преди 4 седмици )
    Подържа ли бързо зареждане на какеа моакд. мощност зарежда. За да зареди тия 260км дали не са му необходими 20 часа?