Германският производител Audi не се справя много добре напоследък. Продажбите са спаднали с 11,8% миналата година до 1 671 218 автомобила и не са се възстановили през първите девет месеца на 2025 г. През септември доставките продължиха да намаляват, като спаднаха с 4,8% - до 1 175 765 единици. Това е въпреки пускането на няколко нови основни продукта, включително A5, Q5 и A6. Обновеният Q3 нямаше време да промени ситуацията, тъй като дебютът му на пазара се случи едва през септември.

Продуктовата атака на компанията Инголщат далеч не е приключила. Докато чакаме серийната версия на спортния автомобил Concept C да пристигне през 2027, следващата година ще бъде доста натоварена. В документ, изготвен за инвеститорите след резултатите от третото тримесечие, Audi разкрива какво предстои. През 2026 са планирани три големи дебюта: следващото поколение Q7, първото по рода си Q9 и електрически автомобил от начално ниво.
В Audi изглежда са научили урока си, след като разчитаха твърде много на електромобили, което доведе до отмяната на Q8 E-Tron и затварянето на завода в Брюксел, където беше произвеждан големият електрически SUV. Това беше признато и от инженер от компанията, който заяви: „Връщаме се към баланса между бензин и електричество. Едностранчивият курс към батериите не се оправдава.’’
Следващото Q7 ще запази двигателите си с вътрешно горене, по-големият Q9 също ще запази конвенционалните задвижвания. Версиите TDI не трябва да се изключват в Европа, където дизеловите двигатели остават актуални за големи луксозни превозни средства.
Най-достъпният електромобил ще се постави под Q4 E-Tron и се очаква да служи като възраждане на A2, но изключително електрическо. Подобно на предстоящите SUV, той няма да възприеме новия дизайнерски език на Audi, въведен от Concept C. Тъй като дизайнът на превозните средства обикновено се финализира две до три години преди пускането на пазара, тези три модела ще запазят настоящата стилна тема, вероятно включваща разделени фарове и тежък интериор с екрани.
Освен новите модели, Audi подготвя и RS производни за съществуващи автомобили. Въпреки че компанията не уточни кои от тях ще се появят през 2026, един изглежда напълно сигурен - RS5. Тъй като Audi изключи четирицилиндровите модели RS и редовият петцилиндров мотор е близо до пенсиониране, следващият RS5 вероятно ще разполага с V6.

Малко вероятно е да е чисто бензинов модел, като се има предвид, че разпоредбите за емисиите почти сигурно изискват известно ниво на електрификация, което означава, че е вероятна plug-in хибридна настройка. RS5 ще се предлага както в седан (всъщност лифтбек), така и в комби.
Следващото RS6 също може да се появи още през следващата година, вероятно като PHEV, при това с по-голям двигател - V8. Просто, не изглежда логично RS5 и RS6 да споделят еднакъв брой цилиндри.


0