IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Аudi залага всичко на два големи SUV и най-евтиния си електромобил

Германският производител потвърди три премиери през 2026 година (ВИДЕО)

Германският производител Audi не се справя много добре напоследък. Продажбите са спаднали с 11,8% миналата година до 1 671 218 автомобила и не са се възстановили през първите девет месеца на 2025 г. През септември доставките продължиха да намаляват, като спаднаха с 4,8% - до 1 175 765 единици. Това е въпреки пускането на няколко нови основни продукта, включително A5, Q5 и A6. Обновеният Q3 нямаше време да промени ситуацията, тъй като дебютът му на пазара се случи едва през септември.


Audi


Продуктовата атака на компанията Инголщат далеч не е приключила. Докато чакаме серийната версия на спортния автомобил Concept C да пристигне през 2027, следващата година ще бъде доста натоварена. В документ, изготвен за инвеститорите след резултатите от третото тримесечие, Audi разкрива какво предстои. През 2026 са планирани три големи дебюта: следващото поколение Q7, първото по рода си Q9 и електрически автомобил от начално ниво.

В Audi изглежда са научили урока си, след като разчитаха твърде много на електромобили, което доведе до отмяната на Q8 E-Tron и затварянето на завода в Брюксел, където беше произвеждан големият електрически SUV. Това беше признато и от инженер от компанията, който заяви: „Връщаме се към баланса между бензин и електричество. Едностранчивият курс към батериите не се оправдава.’’

Следващото Q7 ще запази двигателите си с вътрешно горене, по-големият Q9 също ще запази конвенционалните задвижвания. Версиите TDI не трябва да се изключват в Европа, където дизеловите двигатели остават актуални за големи луксозни превозни средства.



Най-достъпният електромобил ще се постави под Q4 E-Tron и се очаква да служи като възраждане на A2, но изключително електрическо. Подобно на предстоящите SUV, той няма да възприеме новия дизайнерски език на Audi, въведен от Concept C. Тъй като дизайнът на превозните средства обикновено се финализира две до три години преди пускането на пазара, тези три модела ще запазят настоящата стилна тема, вероятно включваща разделени фарове и тежък интериор с екрани.

Освен новите модели, Audi подготвя и RS производни за съществуващи автомобили. Въпреки че компанията не уточни кои от тях ще се появят през 2026, един изглежда напълно сигурен - RS5. Тъй като Audi изключи четирицилиндровите модели RS и редовият петцилиндров мотор е близо до пенсиониране, следващият RS5 вероятно ще разполага с V6.


Audi RS6


Малко вероятно е да е чисто бензинов модел, като се има предвид, че разпоредбите за емисиите почти сигурно изискват известно ниво на електрификация, което означава, че е вероятна plug-in хибридна настройка. RS5 ще се предлага както в седан (всъщност лифтбек), така и в комби.

Следващото RS6 също може да се появи още през следващата година, вероятно като PHEV, при това с по-голям двигател - V8. Просто, не изглежда логично RS5 и RS6 да споделят еднакъв брой цилиндри.


0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Франк ( преди 4 седмици )
    На мен ми харесваха, правяха брутални солидни интериори до преди 10 години и дизайнът им беше типичен Ауди дизайн, това което хората очакват от тях. Сега са някакъв пластмасов "лукс", вътре като седнеш, не знаеш на къде да гледаш, таблото е пълен хаос. Направиха и шрифтовете и емблемите някакви грозни, все едно си си купил залепящи се буквички от Тему. Пълен срам за традициите и историята на марката. Не че другите 2 немски премиум марки не са фрашкани с лъскави пластмаси цветомузики и дисплеи де
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Само на мен ли ми приличат на Шкода? Направо да ходят феновете в Еуратек, за оригинала. Ще получат същото за по-малко пари.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    За мен кризата им започна още през 2018, когато представиха новите А8, А7 и А6 без бутони и махнаха Торсен-а. ОК, нека да използват Халдекс, но защо не направиха като БМВ да е постоянно задно, а не постоянно предно? Оттогава не са пускали нито един модел, който да съм пожелавал. И дизайнът им стана по-лош, и интериорите - по-неудобни и по-евтини, и теглото им скочи значително, защото намалиха алуминия в новата си платформа.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 седмици )
    АУДИ е в сериозна криза вече доста години...това се усеща веднага след като седнете в новото Q5...