IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Audi направи първия си сериен plug-in хибрид

Моделът Duo, базиран на A4 Avant, използва 1,9 TDI и електромотор с мощност 29 к.с.

Автомобилната индустрия живее с електрификация от години. Всъщност днес повечето коли на пазара включват някакъв вид хибридна система, независимо дали е конвенционална, мека или plug-in, в допълнение към изцяло електрическите превозни средства. Двигатели, адаптирани за CNG/LPG, също съществуват от известно време. В действителност обаче всичко това е по-старо, отколкото си мислите. Един пример е Audi Duo, първият сериен plug-in хибрид, произведен от германската марка през 1997.


Audi Duo


Audi се хвърля в електрификацията в края на 80-те години на миналия век, когато компанията разработва прототип, наречен Duo, базиран на Audi 100 Avant от поколение C3. Тази концепция е представена на автомобилното изложение във Франкфурт година по-късно и използва 2,3-литров, петцилиндров бензинов двигател със 136 к.с., съчетан с малък електромотор с мощност 12 к.с. и никел-кадмиева (NiCd) батерия.

Компанията сглобява около десет бройки от 100 Avant Duo, предназначени само за тестове. През 1991 г. е направен втори прототип със значителни подобрения спрямо първия. 5-цилиндровият двигател е заменен с 2-литров четирицилиндров, произвеждащ 116 к.с., но електромоторът вече е с мощност от 29 к.с. Задвижващата система също е променена от предно на познатата quattro.

Вторият прототип постига пробег само на ток от около 80 км, повече от много съвременни модели, което е невероятно за времето си. В електрически режим, той достига максимална скорост от 65 км/ч , което също не лошо, а освен това няма отделяне на вредни газове. Батерията пък се зарежда напълно за 8 часа.


Audi Duo


Въпреки подобренията, марката с четирите пръстена отлага проекта за няколко години, до 1997 г. По това време тя представя третия плъг-ин хибриден прототип Audi Duo, вече базиран на A4 Avant (B5) от първото поколение. И този път не използва бензинов двигател, а дизелов - 1.9 TDI с 90 к.с., съчетан с електромотор, развиващ мощност от 29 к.с.

За разлика от предишния прототип, този няма задвижване на всички колела, а цялата мощност се предава на предните. Електрическият пробег е по-кратък - 50 км, но максималната скорост се увеличава до 80 км/ч без отделяне на отработени газове.

Компанията решава да пусне третия прототип в производство в малка серия от около 500 бройки, предназначени предимно за фирмени автопаркове. Продажбите обаче не достигат дори 100 (90, за да бъдем точни) поради високата цена в сравнение със стандартния дизелов A4, което кара ръководството да спре модела. Така или иначе, Audi Duo от 1997 г. е първият plug-in хибрид, произведен в Инголщат, и истински пионер за времето си.


0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Москвич из Ушанков, имат ли смисъл? Защото клиентелата на Тойотка явно не смята така. До преди броени години хибридите представляваха под 7% от продажбите и - 20 години след началото на продажбите. 20 години! Само и единствено след като оставиха САМО хибриди на някои пазари продажбите им се вдигнаха.
  • #2
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 седмици )
    Така е, лумпи, Тойота не са измислили хибридите, те измислиха хибридите от които има смисъл. А това от статията е пример за хибрид от който няма смисъл. Но технологичното ниво на лоените немски мозъци е такова - канцерогенни тракащи дизелчета, за електрификация не ги търси.
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Само тойоткофилчетата си мислят, че Тойотка е измислила хибридите. Всъщност, дори Ауди не е, макар че са пионерите в по-новите времена. Първите опити с хибриди датират от 1920-те години.