В света на бързооборотните стоки и постоянно сменящите се модели, срещата с подобна история е като глътка чист въздух. Запознайте се с Ричард, един американец от Калифорния, който е направил нещо изключително: той е запазил своето Porsche 911T Targa не само живо, но и безупречно за цели 51 години. Това е доказателство, че истинската автомобилна страст е по-силна от времето, инфлацията и променливите моди.

Единственият собственик на една мечта
Всичко започва през далечната 1973 година, когато Ричард купува току-що слязлото от конвейера 911T Targa от дилър в слънчева Калифорния. Оттогава насам, тези двамата са абсолютно неразделни. Дори след повече от половин век, Ричард не само го е запазил, но продължава да го кара всеки божи ден, демонстрирайки невероятна отдаденост и грижа..
За сравнение, тогава колата му струва приблизително 10 000 щатски долара. Ако коригираме тази сума с инфлацията, днес тя би била около 70 000 долара. Каква изгодна сделка, особено като имаме предвид, че днешният, съвременен 911 Targa започва от около $134,500, а Targa 4 GTS прескача границата от $186,000. Тази 911-ка е златна инвестиция, както емоционална, така и финансова.
Среща с елен и хромирани белези
Както всяка дълга история, и тази не е лишена от драматични моменти. Само година след като напуска завода, през 1974-а, Porsche-то претърпява инцидент. Сутрешно шофиране из Лос Анджелис завършва с неприятен сблъсък с елен. Спортният автомобил е бил ударен, но Ричард очевидно е решил да не го пенсионира.
Напротив, той го е превърнал в уникален хибрид от части на легендарни модели. Автомобилът е получил разширения на калниците, взети директно от 911 Carrera RS от 1973-а. Джантите също са "назаем": отзад са 16-цолови, дошли от 930 Turbo от 1986 година, а отпред – от 944 Turbo от същата година. Дори предната броня е сменяна с такава от по-старо Porsche 911S. Този автомобил е жив пъзел, съставен от славната история на Porsche!
Сърце на 37 000 километра в тяло на 210 000
Най-интересната част обаче е под капака. Въпреки че самият автомобил е изминал внушителните 210 000 километра, двигателят е сменян. Сега 911T Targa се задвижва от 3.2-литров агрегат, взет от 911 от 1986 година. Този нов мотор е монтиран през 1991-а и е изминал едва около 24 000 км. След редица усъвършенствания и модификации, този съживен двигател сега генерира приблизително 265 конски сили – повече от достатъчно, за да продължи да носи удоволствие на своя отдаден собственик.
А вътре? Багажникът съхранява оригиналния 50-годишна постелка, оригиналния комплект инструменти, дори оригиналния крик и сервизната книжка! Интериорът също не е напълно автентичен. Промените са в седалките, волана, радиото, сенниците и стелките. Но дори седалките Recaro, които сега са монтирани, са на същата възраст като колата – 51 години!


0