Много рядък и необичаен Tucker 48 от 1948 година ще бъде продаден на търг в САЩ. Автомобилът принадлежи на легендарния режисьор Франсис Форд Копола и дори участва в негов филм. Колата е изключителна рядкост, защото от тези седани, изпреварили времето си, са произведени едва 50 бройки. Очакваната цена на аукциона на Gooding Christie's се очаква да достигне най-малко 2 милиона долара.

Дизайнерът Престън Тъкър искал да създаде най-добрата кола в света. По стандартите от края на 40-те години на миналия век, автомобилът Tucker 48 бил наистина иновативен. Той има обтекаема каросерия, а централният фар бил адаптивен - завъртал се заедно с колелата. Интериорът e оборудван с травмобезопасен преден панел. Освен това Tucker 48 станал един от първите автомобили в света със система против кражба - специално заключване на ръчната спирачка.
5,5-литровият боксерен шестцилиндров двигател с мощност от 166 к.с. бил заимстван от хеликоптер. Той е съчетан с полуавтоматична преселективна скоростна кутия. Ускорението до 100 км/ч отнема 10 секунди, а максималната скорост e 193 км/ч. Tucker 48 получил независимо окачване на всички колела. За автомобила били разработени система за впръскване на гориво и дискови спирачки. Моделът бил рекламиран като "най-добрият автомобил в света" и "колата на бъдещето".

Планирало се сглобяването на 60 000 бройки Tucker 48 годишно, но поради финансови проблеми и конфликти с конкурентите, моделът така и не започнал да се произвежда масово. Компанията направила само пробна партида автомобили и фалирала. Този конкретен Tucker от 1948 година е 14-ият от серията. През 1971 г. журналистът Том Маккехил успял да развие с него скорост от 170 км/ч.
Режисьорът на "Кръстникът" и "Апокалипсис сега" Франсис Форд Копола (86 г.) решил да купи колата през 1979 г. Той бил очарован от нея и започнал да проучва историята ѝ, а през 1988 г. създал филма "Tucker: The Man and the Dream" с участието на Джеф Бриджис. Копола дори предоставил автомобила си за филма. През последните години Tucker 48 е бил изложен във винарната на режисьора в долината Напа. От време Копола правил с автомобила кръгчета наоколо.


0