IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis залага на нов двигател с гениална система за запалване

Hurricane 4 Turbo развива 324 к.с. и е подходящ за всякакви хибридни системи

Stellantis трябва да реши различни проблеми на основните пазари, на които е представен. В САЩ, например, концернът продължава да предлага един от най-популярните офроудъри в историята - Jeep Grand Cherokee, като сега той получава нов двигател, който ще играе сериозна роля в бъдеще.


Hurricane 4 Turbo


Въпросният двигател се нарича Hurricane 4 Turbo. Това е редови четирицилиндров мотор с обем 2.0 литра и турбокомпресор, като мощността му наистина е впечатляваща – 324 к.с. и 450 Нм въртящ момент. Така той превъзхожда Pentastar V6, използван от Jeep досега, който развива 293 к.с. и 352 Нм, както и четирицилиндровия двигател с турбокомпресор и мощност 270 к.с. и 400 Нм.

Новият двигател е не само с 20% по-мощен от предишния четирицилиндров, използван за Wrangler. Stellantis също така твърди, че е с 10% по-ефективен, като използва цикъла на Милър за спиране на всмукателните клапани, за да намали както потреблението, така и емисиите на CO2. Но също така има технология, която идва директно от света на състезателните автомобили.


Hurricane 4 Turbo


Както главата на цилиндъра, така и картерът са изработени от алуминий в допълнение към това, че стените на цилиндъра са с 24% по-дебели от предишния 4-цилиндров двигател. Турбокомпресорът е с променлива геометрия с активни ветролопатки, способни да духат до 2,4 бара.

„Името Hurricane 4 Turbo е подходящо, защото този двигател идва с много мощ, като се има предвид, че със своята променлива геометрия турбо, високопроизводителният двигател и горивната система осигуряват 162 к.с. на литър", обяснява Мики Блай, старши вицепрезидент на Stellantis.


Hurricane 4 Turbo


Този двигател използва пасивна система TJI (турбореактивно запалване). Свещта запалва малко количество бензин в камерата за предварително горене над всеки цилиндър, така че горивото да се разширява и да влиза в горивната камера. Това позволява цикълът на зареждане въздух-гориво да се осъществи по-бързо и пълно.

Моторът също така има две свещи на цилиндър - една за тази камера TJI и една за горивната камера, в допълнение към два вида бензиново впръскване, многоточково и директно. И двете ще бъдат комбинирани в по-голяма или по-малка степен в зависимост от ситуацията - например за студен старт или за момента, когато трябва да се даде максимална мощност или целият въртящ момент, при който преобладава директното впръскване.


Hurricane 4 Turbo


Hurricane 4 Turbo може да бъде много полезен. Благодарение на компактната си архитектура, спестяваща място, като не използва турбокомпресор с двойно превъртане, е възможно да се предложи на пазара като конвенционален, единичен хибриден или plug-in хибриден двигател. Все още обаче не е ясно дали този двигател ще стигне до Европа, като от Stellantis коментираха единствено, че той ще се появи и на други модели за пазара в Северна Америка.


0 от 500