IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайски електрически миниван се запали в движение

Шофьорът на Li Auto успя да се измъкнe от колата (ВИДЕО)

Движещ се миниван Lixiang (Li Auto) спонтанно се запали на улица в Шанхай без видима причина. За щастие, за разлика от инцидента две седмици по-рано с електрически спортен седан Xiaomi SU7 Ultra, който се запали в друг китайски град - Ченгду, този път шофьорът успя да избяга от превозното средство, тъй като вратите не бяха заключени.


Li Auto


Публикуваните кадри показват как колата се движи спокойно по улицата, когато внезапно избухва в пламъци отдолу – точно там, където се намира устройството за съхранение на енергия. Интензивният пожар е довел до пълното унищожаване на колата.

Експертите не изключват, че причината за пожара може да е новата система батерии тип „Qilin“ на CATL. Тези батерии се използват в най-новите модели на марката „LiXiang“ и се отличават с високата си енергийна плътност.



В момента се разследват причините за инцидента и се провежда официална експертна проверка относно съответствието на системата батерии със стандартите за техническа безопасност.

LiXiang“ (Li Auto) се смята за един от най-бързо развиващите се производители на електрически превозни средства в Китай през последните години и използва хибридни енергийни системи в новите си модели, за да увеличи техния пробег на дълги разстояния.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Потърсете грешки в сметките и аргументите?Ако не намерите, карайте по утъпкания сценарий на правилата на тролфермата. " Когато не можеш да отговориш смислено на аргумента на оппонента, измисли му прякор, напсувай го, измисли някоя лъжа по негов адрес. Пиши от негово име някоя глупост. Гарнирай с обилни обиди по негов адрес. Прати в лудницата. Да му кажеш, че е бременен също върши работа за целите на троленето. НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не отговорите на въпроси по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!!!
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Психотроле,ти нали щеше да започваш всеки коментар с "Истината е,че карам дизел"?!? Какво си се разкоментирал за батерии като колата която щяла да удовлетвори нуждите ти щяла да бъде създадена някъде 2040 година?Нали по принцип всички батерии бяха безопастни,сега изведнъж всеки които има нужда от повече пробег,не за да изминава 1000км без да спре,а просто за комфорт,спокойствеи и рентабилност,щял да изгори?Тезите си ги мениш по-бързо от жена ти батериите на вибррррратора!
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 1 месец )
    Щом LFP са такава манна небесна, защо CATL и BYD сигубят времето и правят NMC батерии? Ще кажеш производителите ги поръчват. Но BYD в своите коли все още ги слага масово.
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Точко чат бот ( преди 1 месец )
    Електричките не се палят.Статистически е доказано.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То не само химията на батериите и софтуера които я управлява е важен, а на китайците софтуера не им е силна страна.
  • #1
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    След още няколко такива инцидента, хората ще предпочетат 100-200 км по-малко пробег и ще започнат да се интересуват каква химия е батерията, като изберат LFP, а на по-късен етап твърдотелна, защото са почти незапалими, а като бонус за по-малкото километри ще зареждат 520 км(китайски километри) пробег за 5 минути, вместо за 20 минути при батерия с по-голям пробег. Запалимите батерии ще останат приоритет на хората които 1000 км не спират до тоалетна и приемат риска да изгорят вместо да спрат