fallback

50-те най-продавани коли на старо в България

Моделите с най-голям ръст са на Jeep, Hyundai и Kia. 60% от "новия" внос е над 10-годишен

Напук на драстичното поскъпване на употребяваните автомобили в последните четири години, пазарът втора ръка в България не спира да расте. За първите девет месеца на годината у нас са се появили още 199,056 автомобила на възраст над 6 месеца, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Това е с 6.1% повече от регистрациите за същия период на миналата година, и до голяма степен съответства на ръста при новите автомобили (7%). Съотношението нови-употребявани автомобили тази година е 1 към 4.9, едно от най-добрите, откакто съществува свободен автомобилен пазар у нас.           Ето един автомобил, който отмята всички квадратчета на най-търсените характеристики на пазара втора ръка: германски премиум, над 10-годишен, дизел, SUV. Неслучайно Mercedes ML отчита 10% ръст спрямо 2024        59% от "новия" внос е над 10 години

 Като казваме "на възраст над 6 месеца", това е дефиницията на МВР за употребяван автомобил. Но всъщност огромната част от тези 199,056 коли са на много, много повече от 6 месеца. Ако разгледаме всички нови регистрации по възраст, 17.2% се падат на новите автомобили (под 6 месеца), 8% са онези между 6 месеца и 5 години, 16.3% са колите между 5 и 10 години, а останалите 58.5% се падат на над 10-годишни машини. 

Внасяме най-вече стари дизели

Докато при новите автомобили в последните години най-търсените типове задвижване се промениха коренно, при употребяваните нещата изглеждат съвсем познато: 58% от внесените коли на старо тази година са дизелови, 31% - бензинови. На бензиновите хибриди се падат 3.5% от вноса, на дизеловите хибриди - 1%, чистите електромобили са едва 2.1 на сто. Малко над 3.3% от вноса е на автомобили с газова уредба за пропан-бутан.                  Jeep, Hyundai, Kia: Моделите с най-голям ръст в търсенето

За сметка на това с бързи темпове се променят предпочитанията към конструкцията на автомобила. От десетте модела с най-голям ръст спрямо миналата година, осем са SUV, включително цялата челна шестица. Най-голям е скокът при Jeep Grand Cherokee, 48% повече регистрации на годишна база (от 950 бройки през януари-септември 2024 до 1408 сега). С 42% нараства интересът към Hyundai Tucson, с 41% - към Kia Sportage, с 35% - към Mercedes GLC. Двуцифрени ръстове отбелязват също Peugeot 3008, Audi Q5, Mazda CX-5, Volkswagen Touran, Volkswagen Tiguan и Volkswagen Sharan. 

С най-голям спад са миниванове и малки градски коли

Малкият хечбек, който бе на гребена на първата масова моторизация в България през 90-те, привлича все по-малко интерес. Същото важи и за минивановете, с изключение на вече споменатите Touran и Sharan. Моделът с най-голям спад в регистрациите спрямо миналата година е именно миниван - Toyota Corolla Verso/Verso (-17%). При Opel Meriva свиването е 15%, при Honda Civic - 13%, при Opel Corsa - 11%. Съществен отлив търпят също Honda Jazz, Opel Astra, Toyota Avensis, Skoda Fabia, Ford Focus и Ford Fiesta.         50-те най-продавани коли на старо у нас (ГАЛЕРИЯ):

        

fallback
  • #23
    Ами ( преди 1 месец )
    Въпреки негативните кампании от кoнглокенти в последните години, Голф и Пасат отново показват че не случайно са на върха от десетилетия!
  • #22
    Най продаван ( преди 1 месец )
    Който прави тая класация на Хабер от коли !
  • #21
    до 20 ( преди 1 месец )
    полуграмотно бълнуване. Grand Cherokee няма нищо общо с Фиат, както ти нямаш нищо общо с граматиката
  • #20
    анонимен ( преди 1 месец )
    Jeep влиза в статистиката знаем защо- 80% от вноса втора ръка е от Италия , а последните години Фиатите излизат с марка Jeep същата трагедия. Дали е джип или дачия все тая, кола да те превози от А до Б тип флинтстоун.. след 150.000 км започват безспирните ремонти това е ясно
  • #19
    ... ( преди 1 месец )
    Най-яката що-годе евтина кола за хора с големи семейства е vw touran, ама да си я вземеш без да имаш поне 3 деца трябва да си нещо мръднал. По тая логика като гледам колко нови турана се внасят за година, то не би следвало да имаме демографски проблеми, ама явно и разни малодетни я карат.
  • #18
    Ами ( преди 1 месец )
    Умните хора знаят, че VW Golf е най-доброто съотношение цена-качество.
  • #17
    Ами ( преди 1 месец )
    нормално е разумните хора да изберат вечният победител - VW Golf.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    13-ти, няма значение пробега! Важното е да е "премиум", да го видят, че е със "скъпа" кола и тя е такава, но за поддръжка. То и за това има много такива където са пред разпадане, ама "премиум"- балканска логика, защото същото е и при румънци, сърби, албанци!
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    От тази статистика се разбира, че скоро няма да има фалирали сервизи:))
  • #14
    Мирослав ( преди 1 месец )
    С класата W203 се продава повече от W204 това го прави масов автомобил и е много по здрав и надежден от W204
fallback
Последни