Ferrari и Dodge имаха нещо общо, като и двете марки бяха собственост на една и съща компания майка (Fiat Chrysler Automobiles). Приликите между двете марки обаче се изчерпват с това, но сега производителят от Маранело може да заимства нещо от бившия си корпоративен брат в Мичиган.

Италианската марка е подала заявка за панент в Световната организация за интелектуална собственост (СОИС) за „пътен автомобил със странични ауспуси’’. Този интересен и нестандартен детайл беше отличителна черта на Dodge Viper - спортен автомобил, продаван от американската марка (и под името SRT) от 1991 до 2017.
Всяка версия на Viper, с изключение на второто поколение (1996-2002), разполага с открити странични тръби, идващи от двигателя V10. Сега изглежда, че Ferrari може да се опитва да копира тази отличителна черта, става ясно от заявката за патент, подадена на 8 април 2025 и публикувана на 16 октомври.

Заявката включва абстрактна диаграма, която ясно показва Ferrari с двигател, монтиран отпред. Не е ясно дали този автомобил Ferrari GT има V8 или V12, като мнозина се надяват на последното. V10 на Viper издава уникален звук благодарение на отличителния си ауспух, но може да се твърди със сигурност, че Ferrari V8 или V12 ще звучи напълно различно с тази настройка.
Въпреки че Viper е един от най-известните съвременни примери за спортен автомобил със странични тръбни ауспуси, той далеч не е единственият. Има много автомобили в историята, както преди десетилетия, така и наскоро, които са насочвали отработените си газове встрани, вместо отзад. Някои известни примери включват Chevrolet Corvette (C2), Jaguar XKSS, Mercedes-AMG G63, Mercedes-McLaren SLR, Shelby Cobra и TVR Sagaris.

Повечето автомобилни производители спряха да монтират ауспуха по този начин, защото рискуваше да изгорят краката на хората, когато влизат и излизат от колата. Това наистина е проблем с ранните Viper и някои по-късни версии страдат от топлинни повреди на панелите при агресивно каране.
Също така си струва да се отбележи, че ауспухът със страничен изход не трябва да включва тръби, минаващи отвън или отстрани на автомобила. Възможно е този патент да насочи отработените газове по-близо навън, като същевременно държи нещата добре прибрани, може би за да направи място за хибридни батерии в средата.


3