Nissan, някога лидер в електрическите превозни средства благодарение на първото поколение LEAF, е в трудна позиция. Продажбите на новите електромобили на марката растат бавно, а европейските разпоредби за CO2 се затягат, което изправят много от производители пред сериозен проблем.

За да не попадне под многомилионни глоби от Европейския съюз в периода 2025-2027 г., японската компания реши да обедини автомобилния си парк в единен „пул от емисии’’ с китайски BYD - най-големият производител на електрически превозни средства в света.
BYD произвежда само електромобили и PHEV, така че резултатите му му почти ще обезсилят средната статистика на Nissan, което ще позволи на японската марка да спечели време. През това време Nissan очаква да популяризира нова гама, базирана на архитектурите CMF-B EV и CMF-EV - свежите Micra и LEAF вече са представени, през 2026 към тях ще се присъедини нов Juke, а по-късно и бюджетен модел, базиран на Renault Twingo и електрическа версия на Qashqai.
Сътрудничеството с BOYD ще играя ролята на застраховка - ако продажбите на нови електромобили не потръгват, пулът ще спести Nissan от глоби. Преди това японците споделяха индикатори с Renault, но алиансът вече не е готов да тегли средната си статистика.
Любопитното в случая е, че BYD, който стъпи на пазара само преди 10 години, сега подкрепя компанията, която някога е била икона на електрическите превозни средства. Пазарът се променя бързо и Nissan има само един шанс - наистина да ускори електрификацията, а не да разчита на партньори.


0