IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайска помощ спасява Nissan от глоби в Европа

Японският производител ще си купи квоти за емисии от BYD

Nissan, някога лидер в електрическите превозни средства благодарение на първото поколение LEAF, е в трудна позиция. Продажбите на новите електромобили на марката растат бавно, а европейските разпоредби за CO2 се затягат, което изправят много от производители пред сериозен проблем.


NISSAN


За да не попадне под многомилионни глоби от Европейския съюз в периода 2025-2027 г., японската компания реши да обедини автомобилния си парк в единен „пул от емисии’’ с китайски BYD - най-големият производител на електрически превозни средства в света.

BYD произвежда само електромобили и PHEV, така че резултатите му му почти ще обезсилят средната статистика на Nissan, което ще позволи на японската марка да спечели време. През това време Nissan очаква да популяризира нова гама, базирана на архитектурите CMF-B EV и CMF-EV - свежите Micra и LEAF вече са представени, през 2026 към тях ще се присъедини нов Juke, а по-късно и бюджетен модел, базиран на Renault Twingo и електрическа версия на Qashqai.

Сътрудничеството с BOYD ще играя ролята на застраховка - ако продажбите на нови електромобили не потръгват, пулът ще спести Nissan от глоби. Преди това японците споделяха индикатори с Renault, но алиансът вече не е готов да тегли средната си статистика.

Любопитното в случая е, че BYD, който стъпи на пазара само преди 10 години, сега подкрепя компанията, която някога е била икона на електрическите превозни средства. Пазарът се променя бързо и Nissan има само един шанс - наистина да ускори електрификацията, а не да разчита на партньори.

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всеки хибрид гори доста на магистрала, но който иска да кара икономично никой не го спира, аз с моят Кашкай майлд хибрид карам спокойно (към 120 средно) и докарвам разход 6. В момента ъпдейтват версията на E-Power но е истина,че изостават примерно Хонда имат аналогична технология там нещата са доста по-добре дано след ъпдейта поне да се доближат до тях.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    NL ( преди 1 месец )
    Ами виж колега аз имам x-trail e-power и наистина разхода със 140 на магистрала не е нещо с което ще се похваля, но не е и цифрите които цитираш. Да кажем че е около 10.0 някъде и все пак е 2.5 тона, но да не ги оправдавам. Но смесено и градско е вече нещо впечатляващо. Чисто градско ми е понякога под 5 а най често около 6.8 което за комфорта и големината на този автомобил си е впечатляващо.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колко да е интетесен. Х-Трейл с този двигател гори 11-12 бензин на магистрала. Такъв провал трудно може да се сравни с нещо. Това е позор. За сравнение, Мазда СХ-5 с 2,5 литра чист ДВГ с аналогична мощност гори 9.0 при 140. Дизелите са ти под 7 в този сегмент. Обикновен бензинов микрохибрид ти е под 8.
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Жалко, след 2015-2016 нисан направиха красиви кашкай и микра, а сега пред фалит. Но, това е реалността сега в света. Адаптиран се или другите те поглъщат. Интересен е и модела с двг, който дава ток и колата се движи само на електричество.