fallback

Десет V6 двигателя, които доказват, че няма нужда от V8

Благодарение на електромотори или турбокомпресори тези агрегати са впечатляващи

Повече от половин век Porsche 911 е доказателство, че не се нуждаете от V8 – или дори двигател с повече цилиндри, за да постигнете производителност от световна класа. Неговият 6-цилиндров боксер задвижва поколения спортни автомобили, които постоянно изпреварват конкурентите си с по-големи двигатели.

Но 911 не е единственият, който доказва, че шестте цилиндъра могат да осигурят сериозна скорост. В целия автомобилен свят широка гама от автомобили, повечето задвижвани от V6 двигатели, които демонстрират, че интелигентното инженерство и модерните технологии могат да направят шестте цилиндъра също толкова вълнуващи, колкото двигателите с по-голям брой цилиндри.

Днес подобрения като турбокомпресор и суперкомпресор издигнаха V6 до нови висоти, произвеждайки огромна мощност и въртящ момент, които съперничат или надминават традиционните V8. Добавете хибридна технология и не е необичайно съвременните V6 машини да осигуряват производителност на ниво хиперавтомобил.

Дори Ferrari, отдавна синоним на V8 и V12, заложи на електрифицирания V6, при това за най-новия си флагман. Колегите ни от Carbuzz подготвиха списък с 10 автомобила с V6 двигатели, които показват, че не се нуждаете от V8 за впечатляваща производителност.

Десет V6 двигателя, които доказват... (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #18
    Подобрител ( преди 1 месец )
    Кой ще си купи електрическо Ферари бе збърканяци смотани. Той иска V12 и не го *** нито цената на бензина,нито подръжката. Не е заради вървежа,а заради емоцията,звука и т.н. Електричката е като да гледаш филм без звук. Боклучак.
  • #17
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 12 - не съм съвсем съгласен. На двигател с повече цилиндри и същия обем е много по-лесно да му вдигнеш оборотите и съответно мощността - не е само тегло и равномерна работа. Ти си казал, че силите са по-големи, но и пълненето на по-голям обем изисква повече време и не можеш да му увеличиш много оборотите, защото ще го направиш неефективен - ще надхвърлиш оптималното време за пълнене/изгаряне
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Един познат си купи стаааара Х5 не го знам двигателя колко е хубав, обаче от БМВ са се постарали да вади звук. Вярно отзад яко кълбета и едва отлепя, ама звук.
  • #15
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    Най-големият двуцилиндров двигател е по спомен около 14 литра, италиански, за трактор, около 100 годишен, стои в някакъв музей и не го палят, да не се повреди.
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най големият 4 цилиндров двигател който е слаган в съвременен лек автомобил е 3.2DID на Мицубиши. След него е серията 3.0 D4D на Тойота. Принципно това са много добри двигатели. Много здрави защото защото няма как иначе. При този обем всичко е доста подсилено вътре. Но и това е лимитът на 4 цилиндровите двигатели. По голям обем от това вече става проблем.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колкото по големи са цилиндрите толкова по тежки са! Голямата тежест води по големи центробежни сили при въртене при което се налага значително усилване на всички компоненти в двигателя за да може да се развърта до нужните обороти. Най вече лагерите, коляновият вал и биелите трябва да се направят в пъти по дебели. Също и блокът трябва да е по масивен за да не се разпадне от вибрациите. При еднакъв работен обем двигател с 4 цилиндъра ще бъде по тежък от двигател с 8 цилиндъра.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Идеята на по големият брой цилиндри е постигане на по добър баланс и по гладка работа. Също и по ниско тегло! Това е и причината да не се правят двигатели с малко цилиндри и голям обем. Иначе технологично може да се направи примерно двигател с 3 цилиндъра и 6 литра обем. По 2 литра на цилиндър и ще има същата мощност като V8 6.0. Но ще тежи повече и няма да работи много приятно. Ще е шумен, тежък мотор с повече вибрации и по висок разход на гориво.
  • #11
    Кочо ( преди 1 месец )
    Аз да питам автора, от къде да си купя "суперкомпресор" за дачията?
  • #10
    Do 9 и 5 ( преди 1 месец )
    В Корея си имат даже атмосферен 6-так на течна газ!
  • #9
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 5 - в ЕС няма - в САЩ и Япония си има атмосферни V6
fallback
Последни