По последни данни двигателите с вътрешно горене няма да изчезнат скоро. Много хора все още предпочитат този тип агрегати, а ентусиастите скоро ще имат нов модел, който да добавят към следващия си проект. Той е въздушно охлаждан 5,3-литров боксерен осемцилиндров двигател, произведен от американската компания Runge Cars.
Нарича се Hetzer и е осемцилиндров двигател с 32 клапана, който ще задвижва новия R3 на Runge, със шаси и каросерия, проектирани от компанията от Минесота. R3, за който компанията твърди, че е „специално създаден, за да предостави най-емоционалното аналогово шофиране, което може да се намери днес“, съчетава новия двигател с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Тя тежи само 780 кг, а разработката е отнела 7 години.
„Двигателят е повече от машина, той е изявление - заяви основателят на компанията Кристофър Рунге. - Това е двигател, който не само разширява границите, но и се вписва безпроблемно в традицията на въздушно охлажданите двигатели с висока производителност“.
Runge работи с Swindon Powertrain, компания с над 50-годишна история, която произвежда специално проектирани задвижващи системи и компоненти за двигатели. Също така работи със специалиста по въздушно охлаждане Сол Снайдерман по проектирането на боксерния осемцилиндров двигател.
Компанията не е предоставила никакви спецификации за производителността, но двигателят ще има максимални обороти от 9000 об/мин и ще бъде „директно съвместим“ с въздушно охлажданите платформи на Porsche 911.
Първите три двигателя ще бъдат изработени по поръчка, специално за нуждите на Runge. Компанията ще започне да приема поръчки от клиенти за двигателя и R3 по-късно през тази година. Цените, пълните спецификации и показателите за производителност ще бъдат обявени „в следващите месеци“.
Двигателят с вътрешно горене няма да изчезне
Въпреки регулаторния натиск, потребителите не се насочват към електромобилите, както се очакваше, което принуждава автомобилните производители да продължат да инвестират в двигатели с вътрешно горене. Директорът по научноизследователска и развойна дейност на Ferrari наскоро заяви, че двигателите все още не са достигнали своя пик. Компанията наскоро обяви, че ще продължи да инвестира в тях, включително и във V12.
BMW, Mercedes-Benz и Porsche също заявиха, че ще продължат да правят двигатели с вътрешно горене в близкото бъдеще.


0