fallback

Всяка втора Tesla Model 3 се проваля на технически преглед във Финландия

Като цяло електрически автомобили имат по-лош показател от бензиновите и дизеловите

Едно от големите предимства на електрическите автомобили е по-лесната им поддръжка. Това е логично, защото в тях има много по-малко движещи се части, които трябва да се обслужват или подменят. Въпреки това някои собственици на електромобили във Финландия се сблъскват с на пръв поглед нелогична ситуация, при която им е трудно да преминат задължителния преглед. Тази неприятна ситуация се случва най-вече на собствениците на Tesla.   

         Финландската транспортна агенция Traficom установи, че от всички четиригодишни електромобили, преминали задължителните прегледи през миналата година, 16% не са успели да отговорят на изискваните стандарти. Този процент е значително по-голям в сравнение с бензиновите автомобили от същата възрастова категория, при които само 5% не са преминали. Дизеловите автомобили са по средата – 11% от тестваните автомобили не отговарят на изискванията.

На пръв поглед това изглежда лошо за производителите на електрически автомобили. При по-внимателно разглеждане на данните обаче се очертава ясна картина - колите на Tesla са основната причина за изкривяването на резултатите, тъй като машините на марката като цяло не се представят добре при инспекциите. Traficom установи, че 49% от Model 3 не са преминали първата си инспекция, докато Model S и Model X се представят по-добре – съответно 16% и 14%. Renault Zoe – 19%, и Porsche Taycan – 12%, заемат последните две места в класацията.

     

 

Кои електрически коли са добри?

За разлика от тях, Kia Niro, Volvo XC40, Volkswagen e-Golf и Hyundai Ioniq надминаха средните показатели на бензиновите автомобили, като отчетоха едва 4% откази.

Инспекторите твърдят, че проблемите при проверките се дължат в голяма степен на платформите, които не издържат теглото на компонентите си, което води до ускорено износване. Най-често срещана причина за повреди е окачването на Tesla.      

fallback
  • #5
    Хаха ( преди 1 месец )
    Сега разбирам защо Точко функционалчо отказва да си купи Тесла.
  • #4
    Хаха ( преди 1 месец )
    Сега разбирам защо Точно функционалчо отказва да си купи Тесла.
  • #3
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    най-важното нещо, а именно причината за този неуспех, е спомената чак в последното изречение на статията...от тази статия се рабира едно нещо: че електричките са бомба със закъснител...
  • #2
    . ( преди 1 месец )
    Да не говорим че е контрола на качеството на производството е плачевен. И даже целенасочено си спестяват някой дейности, като например никой не почиства автомобилите преди да ги предаде на клиента. А от техническа гледна точка, на 100% от автомобилите фаровете не са регулирани въобще и трябва да бъдат регулирани след като си получиш чисто новия автомобил, който не получаваш в лъскаво представителство, а от някой паркинг или в най-добрия случай някое хале в полето.
  • #1
    . ( преди 1 месец )
    Доколкото знам, Тесла е единствената компания която не изисква задължително посещение на фирмените сервизи по време на гаранция. Гаранцията няма да ти отпадне ако първите осем години не си стъпил във фирмен сервиз. Обикновено отиваш за отстраняване на гаранционен проблем ... Ако въобще разбереш че съществува. В случая като ги върнат от техническият преглед и им посочват проблема.
fallback
Последни