fallback

Всяка втора Tesla Model 3 се проваля на технически преглед във Финландия

Като цяло електрически автомобили имат по-лош показател от бензиновите и дизеловите

Едно от големите предимства на електрическите автомобили е по-лесната им поддръжка. Това е логично, защото в тях има много по-малко движещи се части, които трябва да се обслужват или подменят. Въпреки това някои собственици на електромобили във Финландия се сблъскват с на пръв поглед нелогична ситуация, при която им е трудно да преминат задължителния преглед. Тази неприятна ситуация се случва най-вече на собствениците на Tesla.   

         Финландската транспортна агенция Traficom установи, че от всички четиригодишни електромобили, преминали задължителните прегледи през миналата година, 16% не са успели да отговорят на изискваните стандарти. Този процент е значително по-голям в сравнение с бензиновите автомобили от същата възрастова категория, при които само 5% не са преминали. Дизеловите автомобили са по средата – 11% от тестваните автомобили не отговарят на изискванията.

На пръв поглед това изглежда лошо за производителите на електрически автомобили. При по-внимателно разглеждане на данните обаче се очертава ясна картина - колите на Tesla са основната причина за изкривяването на резултатите, тъй като машините на марката като цяло не се представят добре при инспекциите. Traficom установи, че 49% от Model 3 не са преминали първата си инспекция, докато Model S и Model X се представят по-добре – съответно 16% и 14%. Renault Zoe – 19%, и Porsche Taycan – 12%, заемат последните две места в класацията.

     

 

Кои електрически коли са добри?

За разлика от тях, Kia Niro, Volvo XC40, Volkswagen e-Golf и Hyundai Ioniq надминаха средните показатели на бензиновите автомобили, като отчетоха едва 4% откази.

Инспекторите твърдят, че проблемите при проверките се дължат в голяма степен на платформите, които не издържат теглото на компонентите си, което води до ускорено износване. Най-често срещана причина за повреди е окачването на Tesla.      

fallback
  • #25
    . ( преди 1 месец )
    До антиелектрика. Ето точно какво казва Тесла за антифриза и спирачната течност Спирачна течностПроверка на всеки 2 годиниСмяна само ако има замърсяване или влага Оглед и почистване на спирачкитеВ студен климат веднъж годишно или на 20 000 кмКритично важно за страни като Финландия, Норвегия, Канада. Смяна на охлаждаща течност за батериятаНяма нужда до 240 000 км (освен при авария)
  • #24
    . ( преди 1 месец )
    Tesla заявява официално: Your Tesla does not require annual maintenance or regular fluid changes. We recommend periodic service checks for optimal performance and reliability."Вашата Tesla НЕ ИЗИСКВА годишна поддръжка или РЕДОВНА СМЯНА НА ТЕЧНОСТИ. Препоръчваме периодични сервизни проверки за .."... Тоест няма задължение, но има препоръка.Колата няма сервизна книжка с глоби при пропуск, но има списък от системи, които се препоръчва да се проверяват през определен интервал.
  • #23
    Глас от тъдява ( преди 1 месец )
    Не споря, но е добре да кажат за какъв пробег става въпрос. Сегашната ми кола с двг мина 250 хил км и няма проблеми с окачването, на ясно съм че не е като нова, но все още минава прегледа от първия път.
  • #22
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Батерийнофила пак бълнува, че има разлика между спирачна течност на миксер и на кола с ДВГ. Ама нали е по-инженер от хората, които произвеждат спирачна течност, та защо да спазва препоръката съобразно DOT 3, 4 или 5 на какъв интервал се сменя, заради хигроскопичността, която пък няма абсолютно никакво значение с какъв двигател си. Другия пък москофилен параноик, си вярва, че миксера няма лагери в електромотора и че няма скоростна кутия (редуктор). Ама не е лесно да си пpocт.
  • #21
    До #8 ( преди 1 месец )
    Ти откъде знаеш какво искат? Явно досег с нови нямаш. Спирачна течност са сменява на 3г, демек може да е извън гаранционно, съответно може и при кварталния майстор. Антифриза от около 15-20 години не сме сменява. Последните дори са с такива съставки, че са вечни.
  • #20
    Хаха ( преди 1 месец )
    Явно са много стриктни там и са си повярвали. При нас е по ларж работата. Сигурно 90% от колите в България няма да минат преглед в Финландия. В България преглед минават дори коли със сериозни повреди като скъсани шарнири и амортисьори, износени спирачки и др. Тук никой прави реални прегледи. Повечето пунктове съществуват просто за да прибират парите. Стандартната процедура е проверка на светлини, тест на спирачки и замерване на CO2. Друго не се гледа.
  • #19
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма нужда да си инженер, за да се сетиш, че ел двигателят няма скоростна кутия, съединител, ауспух, катализатор, клапани, радиатор, ремъци, турбо и т.н., пък ДВГ-то има поне един ел двигател. Та кое може да се повреди по-често??? Има ли смисъл да питам?
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електрическите са много повече безпроблемни. Има обаче една уловка. Всяка бензинова кола поне веднъж годишно отива за смяна на масло и филтри и като е нова, това се случва в официалния сервиз, съответно се прави пълен преглед и се подменя всичко проблемно. Докато Тесла дори нямат официален сервиз. А другите електрички не ходят в сервиза, освен за сериозни проблеми. Съответно малките проблеми излизат на годишния преглед.
  • #17
    Пропов ( преди 1 месец )
    Гениалните НЕинженерни, а маркетингови способности на Мъск доведоха до логичен резултат. Създаде кола, която да се произвежда бързо и лесно, но без мисъл за поддръжка и ремонт. Защото всичко се износва, няма вечни неща, но добрите коли са и ремонтопригодни. А Тесла е един огромен леген около който са закичени компоненти. И легена е кекав, щото да е евтин и лек . Като се напука или усуче - край. Затова не щат и да ги застраховат - опасни са по рождение. Казал го е #10 - неграмотници ги купуват.
  • #16
    . ( преди 1 месец )
    До антиелектрика. Кажи по кой физичен закон на всеки две години трябва да сменяш спирачна течност и антифриз? Четири пъти в рамките на гаранцията? А ако забеляза, тук не броят повреди за година или за някакъв пробег, а КОЙ Е МИНАЛ ТЕХНИЧЕСКИЯТ ПРЕГЛЕД. Много ясно че за четири години като ти сменят три пъти окачването през три ходения в сервиза, че ще минеш прегледа безпроблемно с перфектно окачване, за разлика от Тесла, която не е стъпвала в сервиз и никой не е казал на собственика.
fallback
Последни