IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои модели най-често се провалят на технически преглед след 200 000 км

Изследването включва близо 4 милиона коли, проверени през миналата година

Продажбите на нови автомобили намаляват, а това означава, че все повече шофьори разчитат на по-старите си превозни средства. Някои от тях са в по лошо състояние и съответно не могат да преминат технически преглед след определен период от време.


преглед


Проучване на френския централен технически орган (UTAC), цитиран от автомобилното издание  L'argus, разкрива резултатите от 4 млн превозни средства с пробег над 200 000 км, които са били подложени на технически преглед през миналата година. В случая са посочени данните на модели, при които общият брой на прегледите е над 5000 за 2024, което може да даде по-реално оценка за общата надежност.

Най-често срещаните превозни средства на пазара втора употреба във Франция са и тези, които надвишават границата от 200 000 км най-много. През 2024, както и през предходната година, Peugeot 206 е начело на списъка на най-проверяваните автомобили с голям пробег със 136 541 посещения. Този модел е точно пред Renault Clio III (134 446) и пред своя наследник 207 (130 311).


Alfa Romeo 147


Тези модели обаче показват сравнително висока надеждност, като процентът на екземплярите от тях, при които се налага повторно посещение за технически преглед заради открити неизправности е под 40. В същото време в десетката по модели, които не успяват да покрият изискванията, попадат не само френски, но и германски автомобили. Лидер обаче е модел на Alfa Romeo  - 147/GT (на снимката). И всички са отхвърлени по едни и същи причини: високи нива на вредните емисии и лошо състоянието на шасито и каросерията.

Топ 10 на моделите, които най-често се провалят на преглед след 200 000 км:

Аlfa Romeo 147/GT – 45.63%

Peugeot 106 – 42,94%

Renault Clio I – 41,6%

Оpel Meriva I – 41,22%

VW Polo - 40,77%
 
Citroën Saxo – 40.52%

Renault Twingo I – 40,27%

Opel Astra II – 40,26%

Citroën C5 I – 40,22%

Dacia Logan I  – 40.08%

В същото време в списъка с автомобили, които най-рядко не успяват да покрият техническите изисквания, преобладават модели от Германия, като в първата десетка няма нито един французин. А най-добре се представя първото поколение на Аudi Q5 (на снимката).


Audi Q5


Топ 10 на моделите, които най-малко се провалят на преглед след 200 000 км:

Аudi Q5 I – 15.13%

Volvo XC60 I – 15,24%

Audi A3 III – 16.54%

VW Golf VII – 16,75%

BMW 3-Series VI – 16,94%

BMW 5-Series VI – 17,01%

BMW 1-Series II – 17,97%

Mercedes-Benz E-Class IV – 18,1%

Toyota Land Cruiser III – 18,27%

BMW X5 II – 18,36%.

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 6 rate down comment
    до 1 ( преди 1 седмица )
    Показва, че, първо, си едеот. Второ, показва, че човек, който кара 30-годишна кола, и то бюджетен модел, няма пари да я поддържа като човек с нова Ес класа. Което очевидно е очевидно.
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нито един от долните хеййттъри не е забелязал, че колите в десетката са модели от 80-те и 90-те. За да си хееййтър, мозък не се иска.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ясно се вижда, че най-евтините коли от А сегмента, се купуват за да се карат без почти никаква поддръжка. Не е чудно, че компаниите искат да се отърват от сегмента. Парите идват от обслужването.
  • #3
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    ХАаха извода казва, ами добре карай си германския дарак ако обичаш и не поучавай кой какво да кара.
  • #2
    10 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Извода драги зрители е поддържайте си качествено и навреме немската машина и не се занимайвате с корейски, френски , Талянски камо ли китайски простотии.
  • #1
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 седмица )
    Според мен, това показва, че французи и италианци са пълни безхаберници и не си поддържат колите