IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как да разпознаете, че в сервиза ви лъжат

При появата на някои от тези признаци най-добре потърсете друг вариант

Автомобилът е нещо повече от просто транспортно средство - това е независимост, свобода на движение и често един от най-скъпите елементи на собствеността. Така че не е чудно, че изборът на добър сервиз е въпрос на доверие. За съжаление не всички услуги работят честно. Някои се възползват от невежеството на клиентите, завишават цените или им казват, че имат дефекти, които не съществуват. Германски механик посочи сигнали, които показват, че даден сервиз може да има нечестни намерения.


сервиз, ремонт


Изданието BuzzFeed News Deutschland публикува интервю със Свен Венглер, който ръководи работилницата Autohaus Deusch. Той посочва няколко практики, които според него показват, че даден механик може да има нечестни намерения към нас.

Проверка онлайн

В ерата на смартфоните и Google Maps липсата на следа от сервиз в интернет е сериозен предупредителен знак. Всяка професионална услуга трябва да има поне визитка на Google с телефонен номер, работно време и отзиви на клиенти. Уебсайтът или профилът във Facebook вече не са изключение, а по-скоро стандарт.

Ако сервизът няма никакви данни за контакт, различни от мобилен номер, и няма нито едно мнение за това в интернет - по-добре е да бъдете бдителни.
Също така външният вид на работилницата може да разкаже много за нейния собственик. Разбира се, не е задължително да мирише на ново в сервиза, но ако дворът е осеян с гуми, части и стари акумулатори, това е знак, че нещо не е наред. Прилична работилница се грижи за чистотата, има определени места за паркиране и съхранява отпадъците в съответствие с разпоредбите.

Претрупаното работно място не е само въпрос на естетика - то е и риск от грешки. Ако механикът не може да поддържа ред в заобикалящата го среда, е трудно да се очаква от него да се погрижи за детайлите по време на ремонта на автомобила.

Липсата на контакт с механика е сериозен предупредителен знак

Ако се обадим в гаража и никой не отговаря, а те отговарят на съобщения след няколко дни - това е лош знак. Надежден механик уважава времето на клиента, връща обаждания, информира за хода на ремонта и може да обясни какво точно е направено. Неуважителният подход също трябва да предизвиква безпокойство - липса на усмивка, нежелание да се говори или да се избягват въпроси.

Няма клиенти в работилницата

Обратната ситуация, т.е. липсата на автомобили в двора или залата, също трябва да включи предупредителната светлина. Добрият сервиз има натоварен график за седмици напред, особено след сезона на смяна на гуми или преди зимата. Липсата на клиенти е сигнал, че нещо плаши шофьорите - независимо дали става въпрос за високи цени или лошо качество на услугата.

От друга страна, пренаселената работилница не трябва да означава проблеми, стига механиците да контролират ситуацията и да изпълняват поръчките навреме. Важно е клиентът да знае кога може да вземе колата - и че този срок действително е спазен.

Промени в цените на услугите в сервиза

Една от най-често срещаните практики в нечестните гаражи е внезапното разширяване на ремонта. Отиваме за смяна на спирачните накладки и след известно време чуваме, че „окачването и изпускателната система също трябва да бъдат оправени’’. Разбира се, понякога по време на ремонта се появяват допълнителни неизправности - но надежден механик винаги ще поиска разрешение, преди да направи нещо извън уговорката.

Добрите сервизи документират работата си: показват на клиента повредени части, изпращат снимки, обясняват защо е необходим конкретен ремонт. Нечестните сервизи често се опитват да наложат решение, заплашвайки със скъпи последици. Ако чуем изречения като „ако не го направите веднага, двигателят ще се скапе’’ - запазете спокойствие и попитайте за второ мнение в друг сервиз.

Всеки сервиз трябва да бъде регистриран и упълномощен да извършва ремонти. Струва си да се обърне внимание дали е свързан в сервизната мрежа, или има статут на „доверен’’ сервиз - това е знак, че отговаря на определени стандарти за качество. Добрият сервиз е този, който не само ще поправи колата, но и ще накара клиента да се почувства обгрижван.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Наивност ( преди 1 месец )
    Мини на електричка и забрави за сервизи, така ли? Едната ми кола е EV и там има много други повреди освен стандартните. И точно там в момента автосервизите се опитват да излъжат най много
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Не си ли правиш колата сам си загубен
  • #2
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поддръжката, това е един от най-големите недостатъци на съвременните двг коли. Твърде много неща имат за поддръжка, и от идват и многото злоупотреби с незнанието на клиентите, и допълнителното натоварване на сметката. Така поддръжката на колата излиза много скъпа. Сигурен съм че и поради тази причина много хора минават на електрички, за да си спестяват един куп разправии.
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    поКУРко ( преди 1 месец )
    Ама Верно ли?!? И тук се чудят вече какви Глупотевини да преписват!