fallback

Tesla с голям проблем на ключов пазар

Над 4500 електромобила от марката в Южна Корея загубиха до 50% от мощността на батерията

Американският производител Tesla е подложен на натиск в Южна Корея, след като повече от 4500 собственици на електрически превозни средства Model 3 и Model Y съобщават за сериозни проблеми с батериите. Грешка в системата за управление на батерията ограничава нейната мощност до 50%, значително намалявайки пробега.

Според местното издание Korea JoongAng Daily, неизправността най-често се среща в моделите от 2021. Някои собственици твърдят, че след ремонт проблемът се повтаря, тъй като Tesla инсталира обновени батерии вместо нови. Цената за подмяна на батерия извън гаранцията достига 30 милиона вона (22 000 долара).

Проблемът е засегнал около 22% от Model Y и 12% от Model 3 от 2021, което показва възможен производствен дефект, а не естествено износване. Неправителствената организация „Граждани обединени за потребителски суверенитет’’ настоява за пълно изтегляне на автомобила и официално разследване. Петицията вече е подписана от над 14 000 души.

Министерството на околната среда на Южна Корея предупреди, че ако Tesla не предостави официален отговор и не реши проблема, държавните субсидии могат да бъдат спрени. Сумата им достига 5,8 милиона вона (около 3950 долара) за автомобили - благодарение на тази подкрепа страната се превърна в един от ключовите пазари на Tesla.

Въпреки стабилните си продажби на корейския пазар, Tesla е изправена пред критики от страна на потребителите поради недостатъчна яснота в политиките си за следпродажбено обслужване. Откакто навлезе в Южна Корея марката е продала над 134 000 автомобила, като годишните й приходи са се увеличили повече от два пъти от 716,2 милиарда вона (504,483 млн долара) през 2020 до 1,7 трилиона вона (1,2 млрд долара) миналата година.

През първата половина на тази година Model Y се очертава като най-продавания електромобил в страната с 15 432 продадени бройки - надминавайки EV3 на Kia, който продаде 12 299 единици, и Ioniq 5 на Hyundai Motor с 6937 бройки.

fallback
  • #20
    . ( преди 1 месец )
    Май забравих да попитам дали батерията е умряла изведнъж или е започнала да губи пробег постепенно?
  • #19
    . ( преди 1 месец )
    Ама разбира се че няма да ми кажеш дали батерията е умряла изведнъж или е започнала да губи пробег постепенно. Това е най-строго пазената тайна. От троловете от тролфермата не очаквам да кажат нещо различно. Най-важно е да се тиражира цената от 20 000 евро за извън гаранционна смяна на батерия. И да се тиражира че след гаранция Тесла и единствено Тесла няма право да ходи в неаторизиран сервиз, за разлика от всички останали марки.
  • #18
    Хаха ( преди 1 месец )
    Много си се минал.В Перник ще ти ремонтират батерията на Тесла за 500 евро.
  • #17
    Така е ( преди 1 месец )
    За тебе разбрах вече,че си дървен философ който даже не е помирисвал електромобил и все още се возиш на нафтова печка.Без грам опит с електромобил си позволяваш да ме упрекваш защо съм купил стара Тесла,защо съм сменил батерията.Защото така съм решил.
  • #16
    Така е ( преди 1 месец )
    В Южна Корея цената за смяна на батерията е 22000 долара,което е почти 19000 евра,т.е. почти толкова, колкото платих и аз.
  • #15
    Така е ( преди 1 месец )
    В Германия за да си бракуваш колата се плаща.Не давам подробности за модела, капацитета на батерията и т.н. за да не влизам в глупав спор,на фактурата си пише 20000 евро смяна на батерията.В Германия няма друга опция, освен оторизиран сервиз.
  • #14
    . ( преди 1 месец )
    Също така не каза и една важна подробност и сега няма да я кажеш, защото твоята история е съшита с бели конци и няма как да знаеш такива подробности. Какво наложи смяната на батерията? Умря изведнъж или постепенно с годините губеше пробег? Не ми отговори предишните 100 пъти няма да отговориш и сега защото не говориш с факти, А ПЪЛНИ ЛЪЖИ. Кой ти плаща?
  • #13
    . ( преди 1 месец )
    До 11. Напротив, попитах те кой модел защото има и такива с батерии за 12 000 с монтаж, но ти не знаеше какъв автомобил си карал 200 000 км. Нито пък Какъв е бил капацитета на батерията. Също ти казах че са те излъгали и е възможно даже да не си ти сменили батерията с нова, защото можеше да продадеш старата за няколко хиляди евро, а те са те убедили да им я оставиш като подарък. Повтаряш че е трябвало да плащаш за "да я бракуват" каквото и да значи това. Възможен е бил евтин РЕМОНТ.
  • #12
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Не им обръщай внимание, това са същества на хранилката на НПО-та, на които им се плаща само да тролят и спамят.
  • #11
    Така е ( преди 1 месец )
    Напротив,спори с мен,че батерията струвала 12000 долара.Може да струва толкова,но без доставката и монтажа.
fallback
Последни