Американският производител Tesla е подложен на натиск в Южна Корея, след като повече от 4500 собственици на електрически превозни средства Model 3 и Model Y съобщават за сериозни проблеми с батериите. Грешка в системата за управление на батерията ограничава нейната мощност до 50%, значително намалявайки пробега.
Според местното издание Korea JoongAng Daily, неизправността най-често се среща в моделите от 2021. Някои собственици твърдят, че след ремонт проблемът се повтаря, тъй като Tesla инсталира обновени батерии вместо нови. Цената за подмяна на батерия извън гаранцията достига 30 милиона вона (22 000 долара).
Проблемът е засегнал около 22% от Model Y и 12% от Model 3 от 2021, което показва възможен производствен дефект, а не естествено износване. Неправителствената организация „Граждани обединени за потребителски суверенитет’’ настоява за пълно изтегляне на автомобила и официално разследване. Петицията вече е подписана от над 14 000 души.
Министерството на околната среда на Южна Корея предупреди, че ако Tesla не предостави официален отговор и не реши проблема, държавните субсидии могат да бъдат спрени. Сумата им достига 5,8 милиона вона (около 3950 долара) за автомобили - благодарение на тази подкрепа страната се превърна в един от ключовите пазари на Tesla.
Въпреки стабилните си продажби на корейския пазар, Tesla е изправена пред критики от страна на потребителите поради недостатъчна яснота в политиките си за следпродажбено обслужване. Откакто навлезе в Южна Корея марката е продала над 134 000 автомобила, като годишните й приходи са се увеличили повече от два пъти от 716,2 милиарда вона (504,483 млн долара) през 2020 до 1,7 трилиона вона (1,2 млрд долара) миналата година.
През първата половина на тази година Model Y се очертава като най-продавания електромобил в страната с 15 432 продадени бройки - надминавайки EV3 на Kia, който продаде 12 299 единици, и Ioniq 5 на Hyundai Motor с 6937 бройки.