fallback

Ключ-картата на Volvo се оказа кошмар за собствениците

„Умното’’ устройство за отключване на Rivian също не работи

Новите и модерни технологии обикновено са интересни, готини и в повечето случаи наистина полезни. Има обаче и случаи, когато подобни „екстри“ могат да съсипят цялата репутация на колата, ако не работят както трябва. Особено неприятно, е когато нова технология се опитва да замести стара добре работеща и изпипана система като отключването на автомобила. Новите, модерни и „умни“ ключове и технологии за отключване на някои марки се оказват голям минус и пречка за потребителите.

Ключ-карта на Volvo изнервя собствениците

Електрическите SUV модели EX30 и EX90 на Volvo използват нова ключ-карта, която със сигурност ще остане в историята като един от най-странните автомобилни ключове, произвеждани някога. Ключът-карта изглежда подходяща за носене в портфейла, освен че трябва да го вадите всеки път, когато искате да влезете в колата. Това е така, защото трябва да поставите картата на определена част от дръжката на вратата и да я задържите там за няколко секунди, за да я отключите.

Повечето автомобили с безключов достъп ви позволяват да държите ключа в джоба си и да докоснете дръжката, за да я отключите незабавно. Алтернативата на шведската марка е доста по-неудобна, което е крачка назад за модели, които би трябвало да гледат напред. В интернет пространството се въртят оплаквания на собственици за ключ-карти, които се повреждат или не работят стабилно.

Според Volvo, тази карта е само резервен вариант за отключване на автомобила. Нормалният начин трябва да се случва чрез мобилния ви телефон, което не звучи много по-добре. Марката казва, че EX30 е насочен към възрастовата група 24-50 години, но реалността е друга. Групата, която си закупува тези автомобили по-скоро е 50-80 годишни, защото младите хора рядко разполагат с възможност за нов автомобил. Оттам идва и проблемът с „решението“ чрез мобилния телефон. Младите хора са свикнали да правят повечето неща през телефона, но по-възрастните, които реално биха си купили колата, предпочитат по-лесен и познат за тях начин.

За съжаление оплаквания идват и от работата на приложението, което да играе ролята на ключ. Често не сработва от първия път или има проблем със стартирането на колата. Като цяло, това нововъведение е тромаво и дразнещо, а не готино и полезно. Марката предлага и ключ с чип, който работи като стария добре познат ключ с безключов достъп.

„Умният’’ ключ на Lucid също се оказва проблем

Когато похарчите близо 170 000 лева за луксозен електромобил, последното, което очаквате, е да не можете да влезете с него, защото не разпознава ключа. И все пак точно това е кошмарът, с който се сблъскват собствениците на новия SUV Gravity на Lucid, където технологията за интелигентни ключове се превърна в най-разочароващия недостатък на автомобила.

Притежатели на колата се оплакват, че не могат да си отключат колата, защото не разпознава ключа. Инструкции показват да разклатите леко ключа при такъв случай, но реално не става точно така. Това, което би трябвало да бъде просто отключване и шофиране, се превръща в минути на енергично разклащане на ключа, отдалечаване от автомобила, чакане да заспи и надежда, че ще се събуди правилно. Системата за резервно отключване чрез NFC карта се оказва още по-зле. Някои собственици съобщават, че тя изобщо не е работила, въпреки многократните опити да я докоснат до централната конзола, както е указано в инструкциите.

Компанията бързо разбира за проблема и пуска ъпдейт, с който би трябвало да се оправят проблемът с достъпа при новия им SUV. След актуализацията оплакванията намаляват, но не спират, което не говори добре за новата марката.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    освен водач на съседната седалка в автомобила също пътуват хора които би трябвало да имат достъп до отделението за ръкавеце без да ровят в дисплея
  • #10
    FenIX @8 ( преди 1 месец )
    Щом питаш - липсата на дръжки над вратите за пътниците никак не е удобно особено при движение по планински път където се лашкаш наляво надясно. Иначе колата е ок но тези странни решения да се вкара всичко в менюта на таблета определено са минуси и нямат никакво логично обяснение. Нито са удобни нито са по евтини. Излишно усложняване на прости функции
  • #9
    До Феникс ( преди 1 месец )
    Докато шофира, водачът не би трябвало да отваря жабката. А огледалата се нагласят преди да се потегли. Това ли са проблемите на ЕХ90?
  • #8
    FenIX ( преди 1 месец )
    Скоро карх EX90 - добра кола но с безумни решения. Жабата на колата се отваря само от дисплея ?! Настройката на огледалата и волана става пак през 2 менюта на дисплея WTF ! С нормални бутони ще си настроиш всичко 10 пъти по бързо а ако ти сее наложи в движение да си настроиш огледалото ще трябва да цъкаш по менютата като шашав и като нищо може да катастрофираш докато се занимаваш с таблета
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първо те гърбят 1000кинта за някаква технология, която в последствие е ***
  • #6
    Sdf ( преди 1 месец )
    Никога не съм имал или прочел за проблеми при Тесла. Отварям си колата с часовника. Даже забравих какво е заключвам - отключвам
  • #5
    До3 ( преди 1 месец )
    Хе хе добре че си попаднал след няколко Волво-та а 5-ца да разбереш за како става въпрос.. V90 i C90 са доста дълече от 5-та серия. Говоря за коли от едно и също поколение, както и от опит. При директно сравнение 5-та серия изпреварва Мерцедес по комфорт, странно но Мерцедес има по директен волан и спирачки :). Не мразя нито една марка освен Субару но трудно може да сравбняваме Волво и БМВ, поне според мен.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    изключително посредствена марка с необоснован имидж не знам по какви критерии се приравнява с немската тройка платформа с предно предаване и напречно разположен двигател и без 6 8 10 12 цилиндъра в гамата си да имат претенции за премиум и луксозен клас китайците много бързо развиха техните производни линк ко и зеекр и много скоро ще затворят кепенците и волво ще бъде изхвърлена на бунището на автомобилната индустрия V.O.L.V.O.R.I.P.L.I.F.E.
  • #3
    Бай Коста ( преди 1 месец )
    Волво беше любимата ми марка, но когато сменях кола за пореден път, не попаднах на читаво В90 или С90. Примирих се с БМВ 5.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бъгаво недоразумение на цена като за милиардери.
fallback
Последни