fallback

Изненадващ подход - увеличение на скоростта подобрява безопасността

Необичайната практика вече се използва по пътищата в някои райони на САЩ

През последните години американските власти активно търсят начини да направят пътищата не само по-бързи, но и по-безопасни. Както се оказа, не е необходимо да се изграждат сложни възли или да се въвеждат скъпи технологии за това. В редица щати беше изпробван доста неочакван подход, който вече доведе до забележими резултати.

Става въпрос за преразглеждане на ограниченията на скоростта по някои участъци от пътищата. Вместо да намалят позволените стойности, както често се случва, властите решиха да предприемат обратната стъпка - увеличиха разрешената скорост. На пръв поглед подобно решение изглежда рисковано, защото много хора са сигурни, че колкото по-висока е скоростта, толкова повече инциденти. Практиката обаче показа обратното.

След увеличаването на лимита по определени маршрути потокът започна да се движи по-равномерно. Шофьорите са спрели да спират и рязко да ускоряват, което обикновено води до опасни ситуации. Освен това броят на изпреварванията и смяната на лентата е намалял, което означава, че рискът от сблъсъци е спаднал. В резултат на това статистиката за произшествия на тези участъци намалява, а средната скорост се увеличава.

Експерти обясняват този ефект с факта, че повечето шофьори все още избират удобна скорост за себе си, дори и тя да е по-висока от официалната граница. Когато разрешената скорост съответства на реалните условия, водачите се чувстват по-уверени и е по-малко вероятно да извършват опасни маневри. Този подход вече получи подкрепа в няколко държави и сега се планира да бъде приложен по-широко.

Интересното е, че този метод не е свързан с кръгови кръстовища - много популярни през последните години, които също се считат за ефективен начин за подобряване на безопасността. В случая става въпрос за регулиране на ограничението на скоростта, което изисква минимални разходи и не причинява сериозни неудобства на участниците в движението.

fallback
  • #9
    Пропов ( преди 1 месец )
    Те затова в Германия вкараха закон. Ако се влачиш с 20 под ограничението без причина - глоба. Якото е, че ако нямаш необходима цел на пътуването, то ест просто се шляеш с колата, глобата е много по висока. Друг въпрос е как ще се установи и докаже това, но все пак се опитват да събудят живите - мъртви шофери и да улеснят трафика.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ама вие не си въобразявайте че там хората хвърчат със 150-160 км/ч, в случая най-вероятно са вдигнали скоростта с 10-15 км в час на някакъв главен път или магистрала. Примерно от 100 на 110-115 км в час или нещо подобно.
  • #7
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Изненадващо, но е истина! Най-честите катастрофи се случват, когато някой се влачи с 40 - 50 км на извънградско, изнерви идващите след него и се започнат рисковите изпреварвания! А у нас само мрънкат за намаляване на скоростта! Ако ще да я направят 40 км максимум, друго няма да постигнат освен повече превишавания !
  • #6
    иван ( преди 1 месец )
    Както винаги ние наобратно.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Друго си е по цариградско шосе да си жулиш с 50
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трафикът може да се движи със 120-130 само на магистрала. Извън нея при знак 70 и каране със 130км/ч всичките сте за глоби и доживотна забрана за шофиране
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тия, дето "кретаме със 70" се опитваме да спазваме правилата, а бунаци като теб правят катастрофите. Ти ли ще ми платиш глобата, бе?
  • #2
    Някой ( преди 1 месец )
    Нека това го прочете отази пътната експертка с прическа на момче! Която все получава трибуна по нова тв!
  • #1
    Ники ( преди 1 месец )
    Абсолютно вярно наблюдение важащо и за България. Около 100км/ч колоната си върви прекрасно, без изпреварване без спирания, до момента в който се настигне някой който крета с 70
fallback
Последни