fallback

Изненадващ подход - увеличение на скоростта подобрява безопасността

Необичайната практика вече се използва по пътищата в някои райони на САЩ

През последните години американските власти активно търсят начини да направят пътищата не само по-бързи, но и по-безопасни. Както се оказа, не е необходимо да се изграждат сложни възли или да се въвеждат скъпи технологии за това. В редица щати беше изпробван доста неочакван подход, който вече доведе до забележими резултати.

Става въпрос за преразглеждане на ограниченията на скоростта по някои участъци от пътищата. Вместо да намалят позволените стойности, както често се случва, властите решиха да предприемат обратната стъпка - увеличиха разрешената скорост. На пръв поглед подобно решение изглежда рисковано, защото много хора са сигурни, че колкото по-висока е скоростта, толкова повече инциденти. Практиката обаче показа обратното.

След увеличаването на лимита по определени маршрути потокът започна да се движи по-равномерно. Шофьорите са спрели да спират и рязко да ускоряват, което обикновено води до опасни ситуации. Освен това броят на изпреварванията и смяната на лентата е намалял, което означава, че рискът от сблъсъци е спаднал. В резултат на това статистиката за произшествия на тези участъци намалява, а средната скорост се увеличава.

Експерти обясняват този ефект с факта, че повечето шофьори все още избират удобна скорост за себе си, дори и тя да е по-висока от официалната граница. Когато разрешената скорост съответства на реалните условия, водачите се чувстват по-уверени и е по-малко вероятно да извършват опасни маневри. Този подход вече получи подкрепа в няколко държави и сега се планира да бъде приложен по-широко.

Интересното е, че този метод не е свързан с кръгови кръстовища - много популярни през последните години, които също се считат за ефективен начин за подобряване на безопасността. В случая става въпрос за регулиране на ограничението на скоростта, което изисква минимални разходи и не причинява сериозни неудобства на участниците в движението.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 месец )
    трябва да има законодателна забрана и премахване на камерите за отчитане на скорост изключително стресиращо е за шофьорите вместо да се движат спокойни и да контролират скоростта си на движение съобразно пътните условия и обстановка и вниманието да е съсредоточи единствено върху управлението скоростните ограничения пътищата са от средата на миналия век когато автомобила беше купчина метал докато със съвременните автомобили не е проблем да се движиш със скорости над 300+ което е факт в Германия
  • #18
    Лудория ( преди 1 месец )
    Ограниченията на някои места са глупави. На някои си има причина да ги има. Уви, в България нито пътищата ни са нормални, нито автомобилите добре поддържани, нито шофьорите умели. Говоря за болшинството шофьори, а не за онези 20 или 30%, които знаят къде и как да управляват. За да съм спокоен, си пускам круиз контрола и слушам музика. Така си намалих ядосването, лекото надвишаване на скорости, което понякога идва с глоби. Само една мярка няма как да помогне.
  • #17
    Димитър Попов ( преди 1 месец )
    Просто закон: Р=U.I, Увеличението на потока (I - скоростта на автомобилите), води до намаляване на напрежението (U и от там и намаляне на катастрофите). Иначе , бавен поток, нерви, катастрофи. И после водачите били виновни.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тук всичко закъснява с 20 30 години, така че евентуално 2050та може някой да се усети кое е по-добре за нас
  • #15
    Ммммм ( преди 1 месец )
    До 8, проблемите с бавно каращите се дължи на липсата на пътища, а не на бавно каращите. Ако имаш нормален извънградски по източните или западните стандарти, т..е. по две ленти на посока+ аварийна, няма да има подобни ядове (чакай, че описах Тракия в момента). В Турция например е пълно със 40-50 годишни коли на селяни със стока, които си пъплят по пътя със 60, или по магистралата със същата скорост. Само че там магистралата е минимум 3 ленти, обикновено 4, а на 5-6. Липсата на пътища убива....
  • #14
    Га ( преди 1 месец )
    По-добре на всички да ви вземат и книжките и колите! Мозъците ви са отзад. Трепете се защото се мислите за недосегаеми и за вечно прави, а всъщност сте отчайващо смотани! Скапани комплексари, които само искат да натискат газта, защото иначе не им става в гащите! Нищо не разбрахте от тази статия....нищичко! В България познавам две места, където това работи и е правилно избрано!!! Може да има и други места. Първото е Цариградско в София, а другото е Асеновградско в Пловдив. И на двете трафика е ок
  • #13
    До #4 ( преди 1 месец )
    *** пак иска да си кара с 200 и всички му пречат.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най- вероятно са вдигнали скоростта 10 мили/ч на някоя магистрала. Не си мислете че е нещо кои знае какво, техните ограничения на скоростите са обикновено доста по ниски от нашите 140 км/ч.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абсолютно вярно. Всички рискове ситуации, които съм имал са били от спреляци, не знаещи какво правят на пътя, какво има около тях, както и явно наслаждаващи се да правят колони от по 10+ коли.
  • #10
    бъчваря ( преди 1 месец )
    Е, в Русе преди години нали общината вдигна скоростта от 50 на 80 и 70. Не знам каква е статистиката, кара се по-приятно, но ония, дето карат с 60-65 при пграничение 80, останаха. И като че ли опасността от катастрофи се вдигна, щото аз карам с 80, тоя пред мен с 60 и винаги ще се намерят някои зад мен, каращи със 120. Ако не толкова опасно, то това е най малкото дразнещо, щото в България никой не иска да спазва точните ограничения, което и създава предпоставки за катастрофи, независимо от огр
fallback
Последни