Задвижването на всички колела някога се е смятало за запазена марка на други видове превозни средства. Петте емблематични автомобила, които ви показваме в галерията, обаче промениха играта и доказаха, че предимствата на тази трансмисия са еднакво приложими и за леките автомобили.
Въпреки че задвижването на всички колела се използва широко в камиони, всъдеходи и военни превозни средства, то предлага и осезаеми предимства в обикновените автомобили, като например повишена безопасност чрез подобрено сцепление. В последните две десетилетия, 4WD и AWD стават все по-популярни в серийните модели. Днес това задвижване се е превърнало в стандартна функция, предлагана от много производители.
Петте серийни модела, които популяризираха 4х4 (ГАЛЕРИЯ):
Тази модифицирана версия на 911 печели рали Париж-Дакар през 1984 г. и по-късно еволюира в легендарния 959, който дебютира през 1986 г. като специален хомологационен екземпляр. Това позволява на новия, силно преработен автомобил, базиран на 911, да участва в състезанията от Група B.
Оборудван с PSK и 6-цилиндров боксерен двигател с два турбокомпресора, произвеждащ до 508 к.с. (във версията 959 S), Porsche 959 е първият пълноценен суперавтомобил със задвижване на всички колела. Произвеждан от 1986 до 1993 г., той остава един от най-значимите модели на компанията и един от най-емблематичните автомобили в историята.


4