Задвижването на всички колела някога се е смятало за запазена марка на други видове превозни средства. Петте емблематични автомобила, които ви показваме в галерията, обаче промениха играта и доказаха, че предимствата на тази трансмисия са еднакво приложими и за леките автомобили.
Въпреки че задвижването на всички колела се използва широко в камиони, всъдеходи и военни превозни средства, то предлага и осезаеми предимства в обикновените автомобили, като например повишена безопасност чрез подобрено сцепление. В последните две десетилетия, 4WD и AWD стават все по-популярни в серийните модели. Днес това задвижване се е превърнало в стандартна функция, предлагана от много производители.
Петте серийни модела, които популяризираха 4х4 (ГАЛЕРИЯ):
Quattro получава иновативна система за постоянно задвижване на всички колела с три диференциала, която не само доминира в света на ралитата, но и го променя завинаги. Тъй като според правилата тогава състезателният автомобил трябва да има почти идентична пътна версия, Audi пуска сериен вариант на Quattro - спортно купе със задвижване на всички колела, достъпно за широката публика.
Днес почти всеки модел на германската компания се предлага с quattro, стандартно или опционално, и голяма част от това се дължи на легендарното Quattro.


4