fallback

Това е първият европейски електрически автобус

MAN Lion's Coach E развива 450 к.с. и изминава до 650 км

Компанията MAN Truck & Bus използва изложението Busworld Europe 2025 в Брюксел, за да представи електрическия автобус - Lion's Coach 14 E, който беше анонсиран още през пролетта. Това е първият електрически автобус на европейски производител, като се очаква съвсем скоро той да се появи по пътищата на Стария континент.

Дизайнът на пътническото превозно средство включва аеродинамични подобрения с извита С-колона, повдигната линия на покрива с удължен спойлер, изместено назад стъкло и удължени ъгли на каросерията. Благодарение на подобрената аеродинамика, коефициентът на въздушно съпротивление е само 0,31 - на нивото на съвременните компактни SUV.

Електрическият автобус е построен в триосен вариант с дължина 13,9 метра с максимално тегло 27,3 тона. Тази конфигурация направи възможно инсталирането на шест батерийни модула - четири отзад и два допълнителни пред задната ос. Моделът е проектиран да превозва до 63 пътници, без да намалява багажното пространство. Обемът на багажните отделения е 11 кубически метра или 13 кубически метра с горни рафтове.

Lion's Coach E е оборудван с централен синхронен електродвигател MAN eCD330 с мощност 330 kW (приблизително 450 к.с.) в диапазона от 2740-5500 об/мин. Максималният въртящ момент на колелата достига 20 000 Нм. Мощността се предава чрез четиристепенна автоматизирана трансмисия MAN TipMatic 4.

Захранването се осигурява от четири до шест батерии тип NMC, произведени в завода на MAN в Нюрнберг. Капацитетът на един агрегат е 89 kWh, а общият капацитет е от 356 до 534 kWh, 90% от които е полезен. Обхватът може да достигне до 650 км. Зареждането с CCS с мощност 375 kW зарежда батериите за час и половина, а в бъдеще ще пристигне по-бърза MCS система с мощност 750 kW.

Интериорът на електрическия автобус е оборудван с цифрово арматурно табло и система за управление Smart Select. Lion's Coach E също отговаря на новите правила за безопасност на GSR, въведени в ЕС през 2024 г. Стандартното оборудване включва EBA+ системи с разпознаване на пешеходци, Attention Guard, поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци. Производството на новия модел ще стартира в завода на MAN Truck & Bus в Анкара.

fallback
  • #8
    До АхАх Нааках се ( преди 2 месеца )
    вЕрно ли? ВЕРНО ли не става, москофилче?Ти като пътуваш до масква за инструкции и доотваряне на бузите винаги винаги го взимаш наведнъж, без спиране, нали?
  • #7
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Всички автобуси за ексглокзии и международни линии са с двама шофьори и тоалетна, тротинетка.Автобуса Пловдив Пещера с който си пътувал сигурно няма.
  • #6
    до 2 ( преди 2 месеца )
    За разлика от колите, автобусите се движат с предвидими и сравнително ниски скорости. С други думи, пробегът в реални условия ще варира много по-малко, отколкото при кола.
  • #5
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Тротинетката не включва какво значи ДО 650 километра.За България може да върши работа,но за международни пътувания не става.
  • #4
    . ( преди 2 месеца )
    До 2. Точно така! Само че в България няма къде да изминеш 650 км от точка а до точка б. Освен това, точно както при камионите, шофьорът няма право да шофира повече от 4,5 часа, без да направи поне 45 минути почивка преди да продължи. Дори с 375 kW, Това са около 300 км само от тази почивка, без да броим другите спирания, пътниците да отидат до тоалетна. И ако за едно семейство 10 минути спиране за тоалетна са достатъчни, то за 60 човека и 20 мин. са малко. Обикновено се спира на 2-3 часа
  • #3
    Точката чат бот ( преди 2 месеца )
    Електрическите автобуси и камиони на Тесла ще завладеят света.Статистически е доказано.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    1-ви, пише, че "може да достигне 650 км", а не, че е твърдо толкова.
  • #1
    . ( преди 2 месеца )
    Ето стъпка в правилна посока. Днес автобуси, утре и камиони. При 650 км пробег няма маршрут в България, в който този автобус да не може да достигне от точка А до точка Б с едно зареждане. Въпреки че така или иначе, шофьора не може да измине 650 км без да спира, да не говорим 63 пътника как издържат седем часа без да слязат до тоалетна
fallback
Последни