fallback

Това е първият европейски електрически автобус

MAN Lion's Coach E развива 450 к.с. и изминава до 650 км

Компанията MAN Truck & Bus използва изложението Busworld Europe 2025 в Брюксел, за да представи електрическия автобус - Lion's Coach 14 E, който беше анонсиран още през пролетта. Това е първият електрически автобус на европейски производител, като се очаква съвсем скоро той да се появи по пътищата на Стария континент.

Дизайнът на пътническото превозно средство включва аеродинамични подобрения с извита С-колона, повдигната линия на покрива с удължен спойлер, изместено назад стъкло и удължени ъгли на каросерията. Благодарение на подобрената аеродинамика, коефициентът на въздушно съпротивление е само 0,31 - на нивото на съвременните компактни SUV.

Електрическият автобус е построен в триосен вариант с дължина 13,9 метра с максимално тегло 27,3 тона. Тази конфигурация направи възможно инсталирането на шест батерийни модула - четири отзад и два допълнителни пред задната ос. Моделът е проектиран да превозва до 63 пътници, без да намалява багажното пространство. Обемът на багажните отделения е 11 кубически метра или 13 кубически метра с горни рафтове.

Lion's Coach E е оборудван с централен синхронен електродвигател MAN eCD330 с мощност 330 kW (приблизително 450 к.с.) в диапазона от 2740-5500 об/мин. Максималният въртящ момент на колелата достига 20 000 Нм. Мощността се предава чрез четиристепенна автоматизирана трансмисия MAN TipMatic 4.

Захранването се осигурява от четири до шест батерии тип NMC, произведени в завода на MAN в Нюрнберг. Капацитетът на един агрегат е 89 kWh, а общият капацитет е от 356 до 534 kWh, 90% от които е полезен. Обхватът може да достигне до 650 км. Зареждането с CCS с мощност 375 kW зарежда батериите за час и половина, а в бъдеще ще пристигне по-бърза MCS система с мощност 750 kW.

Интериорът на електрическия автобус е оборудван с цифрово арматурно табло и система за управление Smart Select. Lion's Coach E също отговаря на новите правила за безопасност на GSR, въведени в ЕС през 2024 г. Стандартното оборудване включва EBA+ системи с разпознаване на пешеходци, Attention Guard, поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци. Производството на новия модел ще стартира в завода на MAN Truck & Bus в Анкара.

fallback
  • #18
    . ( преди 2 месеца )
    До ха-ха. За антиматематиците антиелектрици антимислители със сигурност е така, защото така е спусната опорната точка която трябва да бъде повтарена като папагал. За всеки третокласник, 20 минути почивка на всеки 200-300 км, означават допълнителни 130 км при сегашната мощност на зареждане и 250 километра при 750 kW зареждане. Това означава, че този автобус може да се движи практически неограничен пробег СТИГА ДА ИМА КЪДЕ ДА ЗАРЕЖДА.
  • #17
    РУК ( преди 2 месеца )
    Очакваме днес неграмотника да преназначи всички нагажирани в автоиндустрията които вчера назначи в нови заводи за батерии и солари в Европа, в заводи за електричкески автобуси. Виждам, че пак дава примери какво щял да постигне този автобус в България. При условие, че 90% от автобусния превоз в България се извършва от автобуси и бусове 5 употреба, тръгнали от ползване в Германия, после Полша, после Турция и след като дори в Анадола са ги сметнали за негодни са стигнали на пътя Пещера - Пловдив.
  • #16
    Хаха ( преди 2 месеца )
    След няколко часа батерията е свършила и следва 1,5 часа зареждане,комбинирано с плюскане,сране и пикаене.Пътниците ще са много доволни.
  • #15
    . ( преди 2 месеца )
    До 13. По закон шофьора няма право да шофира повече от 4,5 часа без спиране за поне 45 минути, като може да раздели тази почивка на два или повече пъти. Но неписано правило е, че на всеки два-три часа спират до тоалетна за 20- тина минути. Поне така беше преди, когато съм ходил на ексглокзии с автобус. Сега наистина не знам как е, но не ми се вярва хората да ходят по-рядко до тоалетна отколкото преди. А това са 60 човека.
  • #14
    . ( преди 2 месеца )
    Отново тръгнахте да сменяте всички автобуси ДНЕС, въпреки че Това ще е ПРОЦЕС, който ще отнеме десетилетия и със сигурност няма да започне от най-дългите маршрути, които са 1-2% от километрите, които изминават годишно всички автобуси. Със сигурност няма да почнат и от служебните автобуси които минават по 50 км на ден и не могат да пестят нищо от гориво. Ще започнат от маршрути които или могат да се изминават с едно зареждане или ВЕЧЕ има къде да зареждат. А ТАКИВА ИМА И В БЪЛГАРИЯ
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    до 4-ти, личи си, че не си пътувл с автобус из България скоро:)) Такава почивка 45 минути- няма, максимум 20-25 и се спира веднъж, не на 2-3 часа.
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    6-ти, скоростта няма да фактор за пробега, но това колко човека ще се воз и с колко багаж ще е според мен. Отделно външната температура - лятото да охлаждаш автобус, а през зимата да го отпляваш отнема повече енергия от колкото за отоплението на кола.
  • #11
    Хаха ( преди 2 месеца )
    До 9.Колко успешни?Като Тесла Семи използван до160 км?Като електрическите градски автобуси, които едвам си изкарват глокса и пак зареждат за следващия.
  • #10
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това чудо как ще превози пътниците от Лисабон до София?Колко пъти ще спира да зарежда и колко часа ще пикаят докато чакат за зареждане.
  • #9
    до 1 ( преди 2 месеца )
    "Днес автобуси, утре и камиони" Всички европейски марки за камиони вече имат успешни ел. модели.
fallback
Последни