IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога продажбата на автомобила е по-рентабилна от ремонта му

Пет неизправности, които подсказват, че е време да се разделите с колата си

Въпросът кога ремонтът на един автомобил престава да бъде икономически изгоден е ключов за всеки собственик. В определени случаи, сложността и високата цена на отстраняване на повредите могат да направят продажбата на превозното средство като най-разумния финансов ход. Анализаторите в областта на механичните ремонти идентифицират пет основни категории неизправности, при които инвестицията в ремонт е съмнителна:


продажба


1. Сериозни дефекти на автоматичната трансмисия

Неизправностите в автоматичната трансмисия са водещи по отношение на скъпоструващи ремонти. Цената за възстановяване на автоматична скоростна кутия често може да достигне 30% до 50% от пазарната стойност на автомобила. Поради тази причина, при сериозни проблеми с трансмисията, особено при по-стари модели, продажбата на автомобила „във вида, в който е“ може да бъде по-изгодна.

2. Необходимост от основен ремонт на двигателя

Основният ремонт на двигателя е друга значима финансова инвестиция. Подобен ремонт не само изисква значителни средства, но често не гарантира дългосрочна надеждност, нито пък добавя осезаема стойност към пазарната цена на автомобила. В много случаи, подмяната на двигателя или продажбата на автомобила е по-практично решение.

3. Структурни повреди по каросерията след инцидент

Възстановяването на геометрията на каросерията след сериозен инцидент е сложен и скъп процес. Въпреки значителните разходи за ремонт, превозното средство трайно губи стойност и запазва статут на „ударяно“. Финансовата логика в тези случаи обикновено клони към продажба.

4. Критична корозия на силовите елементи

Дълбоката и напреднала корозия на силовите елементи на каросерията, като прагове, греди или подрами, е друг тип непосилно скъпа повреда. Третирането и възстановяването на структурната цялост на автомобила при критична ръжда често е непосилно скъпо и не гарантира дългосрочен резултат.

5. Сложни неизправности на електронните системи

Диагностиката и ремонтът на сложни електронни системи, особено при автомобили, които са били наводнени, може да бъде изключително скъпо и рисковано. Подобни неизправности често водят до повтарящи се проблеми, като липсва гаранция за успешен и дълготраен ремонт.

Финансова оценка преди решение

Основният съвет към собствениците е внимателно да оценят разликата между пазарната цена на работещ автомобил (в добро състояние) и общите разходи за необходимия ремонт. Ако разликата между тези две стойности е отрицателна – тоест, ако ремонтът струва почти колкото автомобила – продажбата на превозното средство е най-добрият финансов избор.


0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако е ауди или бмв, винаги може да я лъзнеш на някого. Те си знаят, че през повечето време ще бачкат да си финансират ремонтите. Също и ако има ауди или бмв, винаги може да го продадеш и да си купиш по-ново, дето по-скъпо ще плащаш да го вкараш в някакво полуживо състояние.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    krassitch ( преди 1 месец )
    Дали е изгодно, или-не, трябва да се вземат изключително много фактори под внимание.Стара кола, с явен проблем, може да се продаде изключително евтино, и трудно.Обаче, ако мислиш, че след решаването на проблема, може да кара още много, струва си.Купуване на друга кола "нов внос", обикновено върви с куп проблеми.Понякога, по-доброто решение е да ремонтираш, дори и ако ремонта е на стойността на колата, ако после ще разполагаш с безпроблемна кола дълги години
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А на тоя дето я купи дали ще му е изгодно хем да дава пари за колата, хем да дава пари за скъпи ремонти. Трудно се намират такива хора, трябва да някой монтьор който сам може да си я ремонтира.
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    горублянския ( преди 1 месец )
    не е вярно - всичко това го "правим" и новия собственик на БеЕнВето 330ка дизел няма и да разбере, че е била удряна, двигателя му наливам специална смеска - от моята и изкарва без проблем поне 200-300км, после гаранция франция - много си го напъвал им казвам и му е дошло времето. Салона като го изпереш става "куту нова" и "уникад".