Volkswagen вече обяви, че два от емблематичните модели на марката – Polo и Golf, ще получат електрически версии, като така имената им ще бъдат запазени. Сега става ясно, че към тях ще се присъедини и Lupo, което ще бъде възродено като компактен електрически автомобил.

Малката градска кола с ицяло електрическо задвижване ще трябва да се конкурира с китайските марки на европейския пазар. Според ръководителят на техническото развитие на VW - Кай Грюниц, компанията не може да остави начинаещи шофьори без собствен достъпен електрически автомобил.
„Ако не го направим ние, китайците ще го направят. Младите шофьори могат да останат верни на своите марки", обясни Грюниц.
В компанията са наясно, че производството на автомобил на стойност по-малко от 20 000 евро, изцяло в Европа и с местна верига за доставки, е трудна задача. Проектирането, сглобяването и логистиката на такава кола на Стария континент значително увеличават разходите.
Volkswagen също така се отказа от идеята за разширяване на концепцията ID.Every1 до марките Seat, Škoda и Cupra. Според Грюниц сегментът на малките градски автомобили е ограничен, така че една марка ще бъде достатъчна - Volkswagen. Това се потвърждава и от нейното име – „Volkswagen’’, което буквално означава „автомобил на народа’’.
Самата новост е известна като ID.1, но има слухове за възстановяване на стари марки. Догодина може да видим електрическите ID.Polo и ID.Tiguan. Най-вероятно ID.1 ще дебютира под името ID.Lupo. Маркетинговите експерти отбелязват, че това е умен ход - името Lupo не се използва повече от 20 години, а моделът някога е бил широко популярен в градовете.
На практика електрическият Lupo ще се превърне в лек и маневрен помощник при ежедневни пътувания. Той е насочен към тези, които ценят компактността и лекотата на работа, като същевременно остават в рамките на бюджетния сегмент. А завръщането на легендарно име вероятно ще съживи интереса към европейските компактни електрически превозни средства.


0