IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen възкресява още един модел от миналото

Някогашната икономична градска кола ще се появи отново, но на ток

Volkswagen вече обяви, че два от емблематичните модели на марката – Polo и Golf, ще получат електрически версии, като така имената им ще бъдат запазени. Сега става ясно, че към тях ще се присъедини и Lupo, което ще бъде възродено като компактен електрически автомобил. 


VW ID1


Малката градска кола с ицяло електрическо задвижване ще трябва да се конкурира с китайските марки на европейския пазар. Според ръководителят на техническото развитие на VW -  Кай Грюниц, компанията не може да остави начинаещи шофьори без собствен достъпен електрически автомобил. 

„Ако не го направим ние, китайците ще го направят. Младите шофьори могат да останат верни на своите марки", обясни Грюниц.

В компанията са наясно, че производството на автомобил на стойност по-малко от 20 000 евро, изцяло в Европа и с местна верига за доставки, е трудна задача. Проектирането, сглобяването и логистиката на такава кола на Стария континент значително увеличават разходите. 

Volkswagen също така се отказа от идеята за разширяване на концепцията ID.Every1 до марките Seat, Škoda и Cupra. Според Грюниц сегментът на малките градски автомобили е ограничен, така че една марка ще бъде достатъчна - Volkswagen. Това се потвърждава и от нейното име – „Volkswagen’’, което буквално означава „автомобил на народа’’.

Самата новост е известна като ID.1, но има слухове за възстановяване на стари марки. Догодина може да видим електрическите ID.Polo и ID.Tiguan. Най-вероятно ID.1 ще дебютира под името ID.Lupo. Маркетинговите експерти отбелязват, че това е умен ход - името Lupo не се използва повече от 20 години, а моделът някога е бил широко популярен в градовете.

На практика електрическият Lupo ще се превърне в лек и маневрен помощник при ежедневни пътувания. Той е насочен към тези, които ценят компактността и лекотата на работа, като същевременно остават в рамките на бюджетния сегмент. А завръщането на легендарно име вероятно ще съживи интереса към европейските компактни електрически превозни средства.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако колата не си заслужава парите, името няма значение
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    "Ако ние не го направим, китайците ще го направят"...това е много фатална стратегия...китайците нарочно въвличат европейската автоиндустрия в нерентабилна територия и така европейците затъват в тресавището...
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 месеца )
    Сладурчета! Щял да бъде бюджетен, но ще се зарежда на всеки 100 км... Не разбирам мерака на безделниците посветили живота си на зарядните станции... щото не им миришело на безнин...
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колега , ами просто са станали жертва на счетоводителите, защото всеки 3-4 години се вкарват в едни филми и магии , за да докажат че могат едновременно да спестят пари , да имат повече продажби, повече печалби на бройка произведен автомобил .... Минава някое време и си дават сметка , че няма как да превлечеш почитателите на Голф, Пасат или Поло с имена които нищо не им говорят.
  • #1
    25 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    А какъв беше проблемът да продължат да произвеждат eUp! и съответната шкода и сеат? Тъкмо бяха свалили цените преди няколко години, а много хора точно такава количка искат. И изведнъж - под ножа, защо? Минават с лекота 200 км, при по-икономично каране и 250, адекватно ускорение в града, предостъчно място вътре, че и за багаж, като за такава миниатюрна количка...