IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-специалното Porsche 911: Тествахме защо Spirit 70 струва половин милион лева

Спортната легенда най-после влиза в електрическата ера - но не по начина, от който се бояхме

Дойде моментът, от който класическите фенове на Porsche се страхуваха от години: моментът 911 да навлезе в електрическата ера
   
    
Вижте видео от теста на Porsche 911 Carrera S и Spirit 70:

   
       
Но феновете не бива да се тревожат прекалено, защото "електрическата ера" в този случай означава eдин неголям електромотор между двигателя и скоростната кутия, и един още по-малък електромотор, който се намира в новото турбо. Отидохме до Крит, за да тестваме новата гама на 911, включително и най-екзотичния й представител: Porsche 911 Spirit 70. 
  
     
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
       
С това малко изпреварваме събитията, разбира се, защото причината да сме в дивата южна част на най-големия гръцки остров не е само един, а цели пет различни модела на компанията от Щутгарт. 

Миналата година Porsche направи нещо, което по-пролетарските компании наричат фейслифт, но в този случай се нарича фаза 2: пълно обновяване на поколението 992 на 911. При GTS и със Spirit 70 всъщност става дума за повече от обикновен фейслифт, защото се променя изцяло задвижването. 
   
   
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
Новото 911 Carrera S
  
        
Нашият критски тест започва от обновената Carrera S, която запазва трилитровия боксер с туин турбо, но вече дава 394 коня максимална мощност. Повечето конкуренти в последните години непрекъснато намаляват работните обеми на двигателите си - AMG дори стигна до злополучните четирицилиндрови агрегати. Porsche обаче не само запазва работния обем за повечето версии на 911, но дори и го увеличава, при това съществено, за някои от тях. 
  
     
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит
Обновената гама Carrera на пристанището в Сития, Крит
  
        
Обновената Carrera GTS получава изцяло нов двигател с обем 3.6 литра. Той е с по-големи цилиндри и по-дълъг ход на буталата от досегашния агрегат, има система за променливо газоразпределение VarioCam и поддържа идеалното съотношение гориво-въздух в целия диапазон. 
  
    
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS 
  
        
Освен това е снабден с T-Hybrid - хибридната система на Porsche, която се състои от електромотор и компактна батерия с капацитет 1.9 киловатчаса. За разлика от повечето такива хибридни системи, които са 48-волтови, тази тук е 400 волта. 

Батерията е с размерите на обикновен акумулатор, а цялата хибридна система е удивително лека: въпреки добавянето й и въпреки по-големия двигател, новата версия тежи само с петдесетина килограма повече от старата. 
   
    
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
       
Досегашното туин турбо е заменено от единичен турбокомпресор, но с електрическо подпомагане. Между компресора и колелото на турбината е добавен малък електромотор, който се грижи по всяко време да имате оптималните обороти. Носи и още една полза: вместо просто да изхвърля излишните газове при твърде високо налягане, всъщност ги използва, за да генерира енергия и да зарежда батерията.

Впрочем, като казвам "малък", това е само според стандартите на електрическата ера. Иначе този електромотор е с мощност 26 конски сили - колкото цяло трабантче. 
  
    
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
         
Вторият, по-голям мотор, е вграден в 8-степенната скоростна кутия с два съединителя, която германците наричат PDK (съкратено от благозвучното Porsche Doppelkupplungsgetriebe). 
    
 

Porsche 911 Spirit 70

541 к. с. максимална мощност

610 Нм максимален въртящ момент

3.0 секунди 0-100 км/ч

312 км/ч максимална скорост

Този синхронен мотор с постоянен магнит добавя 54 коня и 150 Нютонметра към бензиновия двигател при нужда. Още 15 коня могат да дойдат от електрическото турбо. Максималната системна мощност при новата Carrera GTS е общо 541 конски сили. Максималният въртящ момент скача до 610 нютонметра - повече от този на Lamborghini Huracan. 

Най-убедителният аргумент срещу онези, които бяха против хибридизацията на 911, са динамичните показатели на тази кола: 3 секунди от 0 до 100 км/ч. Изпробваме фантастичното ускорение на този мотор, без да нарушим правилника, защото местната полиция услуживо е затворила за нас един участък близо до град Сития. Вместо стоп-палка, полицаите ни показват одобрително вдигнат палец. 
  
    
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
          
Новата Carrera GTS има завиващи задни колела и активна аеродинамика - подвижен спойлер отзад, постоянно адаптиращи се предни дифузьори и клапи за затваряне на въздухозаборниците. Комбинацията от всичко това доведе до време от 7:16.9 минути около северната дъга на Нюрбургринг - с почти 9 секунди по-бързо от досегашния модел. 
  
     
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
           
Между другото по-наблюдателните от вас отдавна са забелязали, че колата, която караме, всъщност не е точно Carrera GTS. 

Като технология, Spirit 70 е на практика Carrera GTS, само че пресъздадена в новата Heritage гама на Porsche като лимитирана серия, с много стилистични елементи от 70-те години, и отвън, и отвътре. И с фантастично завишена цена, също така. 
  
    
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
Предишните два автомобила от линията Heritage се оказаха много доходна инвестиция за купувачите си. Няма причина да очакваме нещо друго и от Spirit 70
  
        
Porsche представи тази версия през пролетта на автосалона в Шанхай. Spirit 70 ще бъде произведена в ограничена серия от 1500 бройки и очевидно се прицелва в сериозните колекционери. Върху механиката на GTS тук получавате нови ексклузивни цветове, безброй дребни, но ефектни украшения отвън и в салона, екзотична ретро тапицерия, наречена Pascha, и специално разработен хронограф за таблото. Черните декоративни ленти през капака напомнят за стикерите за безопасност от 70-те години - тогавашните 911 били толкова бързи и толкова ниски, че трябвало да се маркират с контрастни ивици, за да ги виждат другите по магистралата. 
   
   
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
        
Няма да се задълбочаваме върху дизайна - по този въпрос всеки може сам да си състави мнение. Нашето е, че с хармоничните си линии, ефектните нови HD матрични светлини и този цвят Olive Neo, Spirit 70 е една от най-добре изглеждащите спортни машини на пазара в момента. 
   
    
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
       
Традиционните фенове вероятно ще се наскърбят и от загубата на аналоговите уреди пред шофьора, които са заменени от един дигитален екран. Но, от друга страна, този дигитален екран ви дава абсолютно всичката информация, която можете да си представите: налягане на турбото, налягане на маслото, температура на маслото, температура на охладителната течност. 
  
    
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
      
Позицията на седене е оптимална, с много добра видимост. Воланът е точно това, което очаквате от едно 911: директен, бърз и създаващ интуитивно усещане за състоянието и сцеплението на настилката. 

Допълнителен плюс на Spirit 70 е, че, за разлика от обикновената Carrera GTS, тук получавате и задна седалка. Макар и не възможността да седнете на нея, ако сте по-висок от един и десет примерно.
   
   
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
         
Задната седалка служи по-скоро като багажник за чантите ви. Още едно напомняне, че се намирате в кола, посветена на скоростта и на фантастичната управляемост, а не на практичността. 

В същото време от Porsche са много убедителни в настояването си, че това е автомобил не за писти и не за спортни преживявания, а за всеки ден. Две минавания през доста тесни и задръстени градчета на остров Крит ни убедиха, че това 911 не е мъка за изпозване в ежедневието. 
   
   
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
        
Обезшумяването е прилично, без да ви лишава от приятния рев на мотора. Адаптивното окачване е създадено най-вече с мисъл за спорт, но може да бъде и приемливо комфортно. Седалките имат 18 различни зони за настройване и не търпят никакви забележки. Минус е само наличието на един-единствен къпхолдър. Но все пак не сте се качили в Porsche 911 да си пиете спокойно кафенцето с приятели, нали? 

Мултимедията е бърза, с чудесна резолюция и с постоянна свързаност, така че можете да отбиете край пътя и да изгледате нещо вълнуващо в YouTube, ако все пак настойчиво ви се допие споменатото кафе. 
   
   
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
        
Единственият наистина деликатен момент с тези автомобили е, когато стане дума за цената. Стартовата версия на обикновената Carrera тръгва от 278,000 лева - не нещо шокиращо в тази ера на автомобилна хиперинфлация. Но после имаме 315,000 лева за Carrera S, 353,000 лева за GTS, и цели 492,500 лева за Spirit 70. 

Вярно е, че това е лимитирана серия на Porsche, а в последните години лимитирана серия на Porsche обикновено означава машина за пари. Но все пак е отрезвяваща мисълта, че само стелките в тази кола струват повече от мнозинството автомобили, които срещаме по пътищата на остров Крит. 
  
     
Porsche 911, 2025, тест драйв, Крит, Spirit 70, Carrera GTS
  
       
От друга страна, това Spirit 70 има едно качество, което е изключителна рядкост в света на спортните суперавтомобили. То не предизвиква завист или злоба, а симпатия. И много вдигнати одобрително палци - не само от гръците полицаи. 
  
     
Още снимки на Spirit 70 и Carrera S вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
     

 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Kerry ( преди 1 месец )
    Подготовка искового заявления является ключевым моментом в судебной системе.Это заявление, которое направляется в суд для обеспечения защиты ваших прав и интересов.В настоящем материале мы изучим,как создать исковое заявление так, чтобы оно имело наибольшие шансы
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    за всеки влак си има пътници що се отнася за поршА лично мое мнение че са продукт на гениален маркетинг който атакува лицата които са изпаднали в кризата на средната възраст с място за дамска чанта и портфейл с кредитни карти и огромно желание за грандтуринг но както е казал поета няма кинти скоро няма карам бентли
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Австралопитекът, който е избълвал долните коментари, е чиста загуба на въздух, вода и храна. Дори само прочитането на тая статия би показало, че Porsche са на гребена на вълната в иновациите. Но той ако можеше да чете, нямаше да е такъв окаян
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Цветът на каросерият ( преди 1 месец )
    Прилича на течност ,произведена от стомашния тракт след прекалена консумация ,на вурстове с изтекъл срок...Апликациите на таблото и праговете в същия цвят ,правят колата да изглежда като на селски събор ,все едно някой млад ром и е залепил лепенки,точно като на жълт Москвич зелена лента на стъклото,като през 80-те
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Къната ( преди 1 месец )
    Всеки новозабогатял и комплексиран късокрачко, тлъстак или плешивец търчи първом на тия да им наброи кайметата и 911 постепенно си стана конфекция. Остави другото, понеже стана конфекция взеха да се появяват разни Singer, дето ти сбират някаква реплика на нещо неизвестно какво и стрижат некви милиони за тая работа. Светът се побърка.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Турбодизел ( преди 1 месец )
    70 години вече я клепат тая костенурка. Айде нещо ново да измислиме, може ли?
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до по-долния ( преди 2 месеца )
    *** умните гейрманци му викат еволюция и път към съвършенство аз му викам компаноека която не подлежи на развитие поради морална остарялост все пак е базирана на евтина народна кола от 37-*** година.Не възможността да се постави по обемен двигатрл Компенсират с някакви турбота които са си консуматив.Това е най лошата спортна кола правена някога.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Порше е зя хора без никакво техническо образовяние познаниями дори елементарен нюх към техниката.Накратко бийтъл с турбо.Късо междуосие тясно безсмислени и неизползваеми задни седалки поради това.Малъл двигателен отсек в следвтвие на това не може да се разположи нещо повече от 6 цилиндъра с някакъв смешен малолитраж от 3.6 литра.Цялата компановка определя малко място за развитие на модела.Тоест от 63-та досега не е мръднал наникъде и това се потвърждава от фактите.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Обикновен човечец ( преди 2 месеца )
    Браво,коли за хора с пари. Такива като мен само на картинки ще ги гледаме.
  • #1
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    неоправдани цени