Възходът на Xiaomi, който го превърне в една от най-популярните марки автомобили в Китай беше много стремителен, до голяма степен поради това, че вече е масивна и изключително популярна марка за потребителска електроника. Техните седан SU7 и YU7 SUV вече се доказват като много конкурентни, въпреки че имат някои проблеми. Оказва се, че китайският производител се е учил директно от конкуренти като Tesla.

Докато говори на събитие в Китай, главният изпълнителен директор на Xiaomi - Лей Джун, разкри, че по-рано тази година компанията е закупила три Tesla Model Y и ги е разглобила напълно, за да изучи всеки един техен компонент. .
Разбира се, това не е нещо уникално за автомобилната индустрия и извън нея. Производителите на електроника редовно анализират смартфони и процесори, докато автомобилните компании купуват модели на на конкурентите, разглобяват ги до последната гайка и болт и проверяват внимателно всичко - от материали и софтуер до производствени техники.

Дори Ferrari беше въвлечен в подобни спекулации, след като Xiaomi SU7 наскоро беше забелязан да напуска централата на марката в Маранело, което предизвика предположения, че може да бъде сравнен с първия специален електрически модел на марката.
"Купихме три Model Y в началото на тази година, разглобявайки частите една по една, и проучихме всеки компонент, един по един", призна Лей Джун, като похвали електрическия кросоувър, като го сравни с новия YU7.

За разлика от много други изпълнителни директори в индустрията, шефът на Xiaomi не се изхвърля, че новият модел на марката му ще измести бестселъра на Илон Мъск от пазара като дори каза, че тези, които не изберат YU7, могат да помислят за Model Y, защото това е един изключителен автомобил.
Миналия месец Лей се обърна към социалните медии, за да насърчи тези, които са на пазара за нов електромобил, да погледнат отвъд Xiaomi и YU7, докато технологичният гигант сериозно изостава с поръчките. Всъщност в рамките на 18 часа след пускането на YU7 Xiaomi е получила приблизително 240 000 поръчки и на някои купувачи е казано, че ще трябва да чакат повече от година, за да получат доставка.


8