IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Монопол - една компания вече притежава повечето марки аудиосистеми

След като Harman International придоби Masimo, лъвският пай е вече в ръцете на Samsung

Това твърдение беше вярно преди, а сега, след като наскоро Harman International завърши придобиването си Masimo, важи в двойно по-голяма степен. Harman International е собственост на Samsung от 2017 и от своя страна притежава голям брой известни OEM (оригинален производител на оборудване) марки автомобилни аудиосистеми. Новопридобитата Masimo, от друга страна, включва по-малък брой доставчици, но все пак доста известни. Заедно това създава най-голямото портфолио от производители на автомобилни аудиосистеми под шапката на Samsung.


Аудиосистема


Групировката Masimo включва марки като Bowers & Wilkins, Denon, Marantz, Polk Audio, Definitive Technology, Classé, HEOS и Boston Acoustics. Логата на първата могат да се видят върху високоговорителите в салоните на BMW, Aston Martin, McLaren, Volvo, Polestar, а на последната - в тези на Dodge, Chrysler, Jeep, Chevrolet. Освен това, Denon представи първата си аудио система, проектирана специално за автомобили, по-рано тази година. С това придобиване Samsung вече има няколко големи доставчици на аудио оборудване за производителите на автомобили.

И това е в допълнение към съществуващата гама от добре познати решения в областта на заводското автомобилно аудио в рамките на Samsung (или по-точно, дъщерното му дружество Harman group). А именно: Harman Kardon (най-широкото портфолио - от Volkswagen и BMW до Subaru и Maserati); Infinity (да не се бърка с производителя на автомобили Infiniti (инсталира се в Kia, Hyundai, Chrysler, Mitsubishi); Bang & Olufsen (BMW, Audi, Bentley, Lamborghini, Ford); JBL (Ford, Toyota); Mark Levinson (Lexus); и Lexicon (Genesis).


Аудиосистема


А извън Samsung? Има и такива, разбира се. Сред големите и независими марки са Bose (на много американски и японски марки, както и корейски); сред добре познатите и по-малко известните са Burmester (Bugatti, Porsche, Mercedes-Benz). Добре познати, но по-малки по отношение на автомобилното портфолио, са Sony (Chery, Ford) и Yamaha (Zeekr, GAC). Сред бутиковите и добре познати марки са Naim (Bentley), KEF (Lotus) и Meridian (Jaguar, Land Rover, Kia, Rivian).

В този консервативен сегмент има и някои напълно нови имена. Например Lion Melody, звукова лаборатория, създадена от китайскага Chery за оборудване на моделите от нивото над средния диапазон. Или китайската компания Amor Acoustics, която доставя първокласен звук за минивана WEY 80.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дзвер ( преди 1 месец )
    От скромния ми опит, бих казал, че автомобилното аудио никога не е перфектно, независимо от клас
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До номер 3. Купи си слушалки Самсунг и не споменавай Боуз.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    whitenoise ( преди 2 месеца )
    naim на авто ботовете не им говори нищо. убаво че поне focal научиха
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Цялата индустрия на автомобилното аудио е измама. Автомобилните производители умишлено вграждат "базова аудио система" с качество като на евтин кас'тофон Голдстар от 90-те, за да могат да продават прескъпо "ъпгрейди". Цените, които им искат, не отговарят на качествтото, особено на марки като Харман Кардон и Боуз, които са много, ама много прехвалени.
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Табаков ( преди 2 месеца )
    HK се инсталират в моделите на БМВ като системи среден клас, докато B&W са техният висок клас. И като качество на звука B&W са много по-добри от HK. Не знам какво е това превъзнасяне по HK, които се превърнаха в шир потреба.
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Повечето от марките под шапката на Samsung преди придобиването им бяха на прага на фалита! Така че това не е на всяка цена нещо лошо!