fallback

Toyota променя курса в Европа, дава само още 5 години на ДВГ

Най-големият производител в света стартира офанзивата си с 4 електромобила

Toyota представи четири нови напълно електрически модела на конгреса за нова мобилност в Катовице (Полша). BZ4X, BZ4X Touring, C-HR+ plus и Urban Cruiser ще се появят в европейските ценови листи най-късно през следващата година, като трябва да убедят купувачите на Стария континент в предимствата на електрически модели на марката. Защо обаче най-големият производител в света увеличава рязко темповете на преход към електромобили?

Toyota експериментира с алтернативни задвижвания за своите автомобили от близо 30 години. Още през 1997 компанията представи концептуалните модели Prius (хибрид), RAV4 (електрически) и Highlinder (водород), всеки от които представя различна идея за бъдещето на автомобилите с нулеви емисии. Първият етап беше въвеждането на хибриди на пазара, което се превърна в гигантски търговски успех - в световен мащаб марката вече е доставила над 33 милиона такива превозни средства.

Въпреки това, в случая с електричеството и автомобилите, оборудвани с горивни клетки, задвижвани с водород, темпът на трансформация е много по-бавен. Дългогодишният шеф на компанията Айкио Тойода заяви, че компанията ще представи нови задвижвания на пазара само когато „пазарът и клиентите са готови за тях“. А дори в Европа това не е така, защото общият дял на електрическите превозни средства през август е 15,8%.

Тогава защо Toyota започва електрическа офанзива в Европа? При повечето производители основната причина са новите стандарти за вредни емисии, които се измерват за цялата гама. При японците обаче това не е така, защото 90% от продажбите им в ЕС са на хибридни модели, което е напълно достатъчно за постигане на климатичните цели.

Благодарение на широката гама от хибриди, дилърите на Toyota не трябва да „принуждават“ купувачите да се насочват към електрически автомобили. Марката не се излага на високи санкции за превишаване на емисиите на CO2 (95 евро за всеки грам над границата, определена за марката, за всяко превозно средство, надвишаващо лимита).

Тези цели обаче са променливи и през 2030 година производителите трябва да постигнат до 50% намаление на CO2 в сравнение с сегашната граница. И в Toyota са наясно, че това няма да се постигне само с хибридни автомобили, а е нужна и голяма гама от електрически превозни средства. Това е и причината, поради която марката

Преминаването към електрически автомобили, направено от най-големия производител на превозни средства в света, вероятно е свързано и със следващия етап от диалога на Европейската комисия с представители на автомобилната индустрия и идеите, прокарвани от март тази година за ускоряване на електрификацията на транспортните паркове.

Както е известно, Европейската комисия иска да „насърчи“ с помощта на „фискални решения“ бизнес клиентите, които са отговорни за над 60% от пазара на нови автомобили в Европа, да преминат към електрически автомобили по-бързо. Това означава, че всеки производител, който приема сериозно пазарите на Стария континент, ще трябва да има електрически превозни средства в офертата си в близко бъдеще, отговарящи на изискванията на бизнес клиентите.

fallback
  • #16
    . ( преди 2 месеца )
    До 14. Напълно си прав. Всичко зависи от енергийния микс на съответната държава. Но не бъди скромен. Защо се ограничаваш до нулев въглероден отпечатък, след като дори в днешния облачен есенен ден в момента въглеродния отпечатък на енергийния микс в България е ОТРИЦАТЕЛЕН. Спестяваме повече въглеродни емисии отколкото се отделят при производството на тока от въглища. Да не говорим, че ако се спазват пазарните принципи въглищата не би трябвало да работят. Работят ЗАРАДИ ПОЛИТИЦИТЕ
  • #15
    До 14 ( преди 2 месеца )
    "и да минат на ЕЛ няма да намали СО2 емисиите спрямо ЕЛ". Исках да пиша спрямо хибриди
  • #14
    До 10 ( преди 2 месеца )
    Зависи страната и енергийния микс. В Полша която все още е на въглища и да минат на ЕЛ няма да намали СО2 емисиите спрямо ЕЛ и въглищата намалят, но още дълго ще са основното там. Във Франция и Скандинавия които отдавна са на ядрена и ВЕИ енергия съответно и отдавна ЕЛ отделят много по-малко СО2 близо до реална 0, а не фиктивна 0 както ги пишат дори тока да е 100% въглища което не е правилно ест. Ние в България също сме основно на ядрена и ВЕИ, но въглищата особено зимата са към половината ток
  • #13
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Първо, Мерцедес отдавна не произвеждат такива двигатели. Последните им модели с атмосферен V8 6.2 са от 2014-2015г. Те са вече на по 10-11 години и е невъзможно да се намери в ново състояние. Докато Lexus имат чисто нов модел от магазина. Освен това този модел не се продава в Европа и тука си е екзотика. В цяла България сигурно има не повече от 10 такива докато мерцедесите са навсякъде.
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Кажи го на хилядите хора, които колекционират Мерцедеси. След това си поговори и с тезин които колекционират Лескункси. Няма да ти е трудно, защото всички са в главата ти.
  • #11
    Тойотаджия ( преди 2 месеца )
    До 9: Мерцедес с V8 след 10 години става само за скрап. Лексус с V8 след 10 години ще е тамън разработен и готов за още 30 години вярна служба.
  • #10
    Тойотаджия ( преди 2 месеца )
    Най-ефективното намаляване на СО2 емисиите е чрез хибриди заменящи ДВГ. След като хибридите изместят ДВГ, следва преход към електромобили. Тойота правят точно това. Най-успешен производител ги прави тази стратегия стъпила на здрава логика. Апропо, само пълен *** или европейски регулатор може да вярва че електромобилите нямат емисии.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Някои модели ще поскъоват. Но не можеш ли да си внесеш някоя истинска марка като Мерцедес с V8?
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Трябва да си внеса от САЩ един Lexus IS500 преди да са ги спрели от производство. Това са последните истински коли с атмосферен 5.0 V8. Най вероятно никога повече няма да се произведат такива коли. След години ще са класика.
  • #7
    Гост ( преди 2 месеца )
    Ще слушате Акио Тойода! Променяме кypса и ние и започваме да хвалим електромобилите, че трябва да се продават електрически Toyota! Това всъщност е върховната технология на електрическите автомобили. Който не си купи ще сбърка!
fallback
Последни