fallback

Toyota променя курса в Европа, дава само още 5 години на ДВГ

Най-големият производител в света стартира офанзивата си с 4 електромобила

Toyota представи четири нови напълно електрически модела на конгреса за нова мобилност в Катовице (Полша). BZ4X, BZ4X Touring, C-HR+ plus и Urban Cruiser ще се появят в европейските ценови листи най-късно през следващата година, като трябва да убедят купувачите на Стария континент в предимствата на електрически модели на марката. Защо обаче най-големият производител в света увеличава рязко темповете на преход към електромобили?

Toyota експериментира с алтернативни задвижвания за своите автомобили от близо 30 години. Още през 1997 компанията представи концептуалните модели Prius (хибрид), RAV4 (електрически) и Highlinder (водород), всеки от които представя различна идея за бъдещето на автомобилите с нулеви емисии. Първият етап беше въвеждането на хибриди на пазара, което се превърна в гигантски търговски успех - в световен мащаб марката вече е доставила над 33 милиона такива превозни средства.

Въпреки това, в случая с електричеството и автомобилите, оборудвани с горивни клетки, задвижвани с водород, темпът на трансформация е много по-бавен. Дългогодишният шеф на компанията Айкио Тойода заяви, че компанията ще представи нови задвижвания на пазара само когато „пазарът и клиентите са готови за тях“. А дори в Европа това не е така, защото общият дял на електрическите превозни средства през август е 15,8%.

Тогава защо Toyota започва електрическа офанзива в Европа? При повечето производители основната причина са новите стандарти за вредни емисии, които се измерват за цялата гама. При японците обаче това не е така, защото 90% от продажбите им в ЕС са на хибридни модели, което е напълно достатъчно за постигане на климатичните цели.

Благодарение на широката гама от хибриди, дилърите на Toyota не трябва да „принуждават“ купувачите да се насочват към електрически автомобили. Марката не се излага на високи санкции за превишаване на емисиите на CO2 (95 евро за всеки грам над границата, определена за марката, за всяко превозно средство, надвишаващо лимита).

Тези цели обаче са променливи и през 2030 година производителите трябва да постигнат до 50% намаление на CO2 в сравнение с сегашната граница. И в Toyota са наясно, че това няма да се постигне само с хибридни автомобили, а е нужна и голяма гама от електрически превозни средства. Това е и причината, поради която марката

Преминаването към електрически автомобили, направено от най-големия производител на превозни средства в света, вероятно е свързано и със следващия етап от диалога на Европейската комисия с представители на автомобилната индустрия и идеите, прокарвани от март тази година за ускоряване на електрификацията на транспортните паркове.

Както е известно, Европейската комисия иска да „насърчи“ с помощта на „фискални решения“ бизнес клиентите, които са отговорни за над 60% от пазара на нови автомобили в Европа, да преминат към електрически автомобили по-бързо. Това означава, че всеки производител, който приема сериозно пазарите на Стария континент, ще трябва да има електрически превозни средства в офертата си в близко бъдеще, отговарящи на изискванията на бизнес клиентите.

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мача е свирен. Още се сещам 2008 година как Nokia се хилотеха срещу айфона и още по рано в началота века срещу приложимоста на интернета в бизнеса. Свиквайте да се променяте.
  • #25
    Гост ( преди 2 месеца )
    По твоята математика,Теслю митичен,по Екселските таблици трябваше Тесла да има 50% ръст и 20 милиона Тесли през 2030 година. Плановете след 2023 година не се сбъдват,тренда е надолу.Доскоро твърдеше за 30% пазарен дял на електрокарите,сега свали мизата на 20%,защо ли?
  • #24
    . ( преди 2 месеца )
    Все още не си ми отговорил вярваш ли на онова проучване на онази много сериозна според тебе организация, която твърди че до 2030 година Европа няма да изпълни целта си за 20% пазарен дял на електромобилите, заради слабия ръст на пазара и обръщане на тенденциите?? Защото математиката казва че 20% ще бъдат преминати още след 2 години, а през 2030 ще е дошло онова прословуто НИКОГА НИКОГА НИКОГА, за което говори вашия гуру Акио Тойода. Още ли вярваш че водородната политика на Toyota е успешна?
  • #23
    . ( преди 2 месеца )
    Именно де. Ако не се ориентират към пазара пазара ще ги изрита, независимо каква е тяхната идеология и политика. Точка. Дали пазара е регулиран като в Европа, или пък клиентите предпочитат електромобилите защото вече се зареждат за пет минути и са по-евтини от ДВГ, защото китайското правителство е направило огромната глупост да инвестира 230 милиарда в подкрепа на производителите на батерии, няма никакво значение. Пазара диктува продажбите, не производителите. А пазара СЕ ПРОМЕНЯ БЪРЗО. БЪРЗО!!!
  • #22
    РУК ( преди 2 месеца )
    Една камара коментари извън темата на статията!А темата е,че ЕС буквално изкривява пазара с "насърчаване" с "фискални решения".В превод - с глоба към принуда!Тойота е типичен пример за производител принуден да произвежда нещо,противоречащо на пазарната им политика и стратегия които ги държат Номер 1 производител в Света!Дрън,дрън къде ще са след 5-10-15 години!Сега са на върха и са най-добре ориентирани от всички в обстановката!Пазарната обстановка!А не комунистическо-репресивната на Уруспила!
  • #21
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Радио точката пак се появи. Абе ти друга работа нямаш ли си? Как пък не ти писна да драскаш из сайтовете?
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    двг винаги ще има тъй като никой не би сложил всички яйца в една кошница пълната електрификация на транспорта е утопия така както има и подземни надземни и безжични комуникации в случай на срив да продължат да се обменя информация
  • #19
    . ( преди 2 месеца )
    А въглеродният отпечатък е отрицателен, защото СПЕСТЯВАМЕ въглероден отпечатък на някоя друга държава в която изнасяме тока. На практика изнасяме повече ток отколкото произвеждат тецовете.
  • #18
    . ( преди 2 месеца )
    До 17. Тецовете си работят на номинална мощност, защото правителството изкупува енергията им на 60 70 стотинки крайна цена и я дава на населението на 7 ст нощна тарифа, за да е "евтин тока" въпреки че сещаш ли се кой плаща останалите 63 стотинки за киловатчас? Пак от нашия джоб излиза.
  • #17
    До 16 ( преди 2 месеца )
    И как по-точно въглеродния ни отпечатък е отрицателен? АЕЦ и ВЕИ не абсорбират СО2 за да е отрицателен щото за да е отрицателен трябва да се отнема повече отколкото да се отделя съответното нещо, а ТЕЦовете си работят на поне минимална мощност постоянно и никога не изключват напълно
fallback
Последни