fallback

Нашествие: Китайците вече продават повече от Audi и Renault в Европа

Търсенето на плъг-ин хибриди е скочило с 59% през август, твърдят анализатори

Китайското автомобилно нашествие в Европа вече придобива сериозни размери, показват данните на аналитичната компания JATO Dynamics, цитирани от агенция Reuters. През август китайските производители са продали повече автомобили на Стария континент, отколкото големи местни играчи като Renault или Audi. Бумът при моделите от Азия се дължи най-вече на растящия интерес на много европейски пазари към плъг-ин хибридите.          Jaecoo J7 e един от десетте най-продавани плъг-ин хибрида в Европа през август. Марката на Chery планира скоро да стъпи и в България, научи Automedia          Бум на плъг-ин хибридите

За осмия месец на годината общите продажби на китайски марки в Европа достигат 43 500 бройки - скок от 121% спрямо август 2024. Пазарният дял на китайците надхвърля рекордните 5.5%. За сравнение през август Audi е пласирала 41,300 автомобила, а Renault - 37,800.  Заслугата е най-вече на плъг-ин хибридите (PHEV), към които повечето китайски марки се преориентираха след наложените от ЕС мита върху чистите електромобили. Продажбите на PHEV са скочили с 59% в Европа на годишна база, до общо 84,000 автомобила. Три китайски модела са в Топ 10 по продажби в този сегмент - BYD Seal U, Jaecoo J7 и MG HS. „

При електромобилите още води Tesla Model Y

Tesla Model Y си остава най-продаваният чист електромобил на Стария континент, показват данните на JATO, но сделките са намалели с 37 на сто в сравнение с миналия август. Продажбите на почти всички други конкуренти в електрическия сегмент растат. Общо доставените електромобили с батерии (BEV) са с 27% повече от миналата година. "Има силно търсене за електромобили през август, но 27% ръст не е чак толкова значим показател, колкото изглежда, ако отчетем колко агресивно се промотират тези автомобили", коментира Фелипе Муньос, анализатор от JATO, пред Reuters.          

fallback
  • #13
    До #4 ( преди 2 дни )
    Не плаши хората с липса на части и тия доставки на части 1-2 години, ти ако живееш в Монголия и пътуваш 3 дена на волове от катуна до близкото градче, другите живеят в 21ви век, където реалността е различна. А съвременен Китай, е извън представите ти. А потенциала на производство и дистрибуцията му към цял свят, също. Европа вече е в мрежата заради алчност, сега предстои пълната инвазия и китайците ще бият почти всичко и с надеждност във времето и с цена. Имат целият know how + преднина
  • #12
    Г ( преди 2 месеца )
    И след като изтече малката гаранция на немския автомобил от 100х км.започват да те гърбят по лицензирани те сервизи само с хиляди левове, едно обслужване масло и филтри 5000 лв. И не дай боже друго да излезне
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз карам вече няколко години китайски нови автомобили, като преди това съм карал само немски, и мнението ми е че по нищо китайските не отстъпват на немските автомобили които се произвеждат в последните 10 години. Преди време немските коли бяха по здрави сега са като китайските, даже на китайските коли дават повече гаранция за пробег и години, на бмв, мерцедес и аудио дават 100хил км и 3+2г. Гаранция, не мисля че е оправдано да дадеш 200хил за немски автомобил дето след 2г. Правиш 100хил.км.
  • #10
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е напълно естествено. Те предлагат добър продукт на добра цена. Разликата с европейците и японците е, че или продуктът е скапан, или цената е в облаците. Или и двете.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Китайците не се опитват да открият топлата вода , само правят това което е доказано че има търсене. Предимството им е че не ги е страх от грешките, а в Европа всички компании се чудят как да си раздават повече заплати и бонуси като в същото време обясняват как са пред фалит и няма бъдеще.
  • #8
    Car guy ( преди 2 месеца )
    @7: Радиоточката спами и във Факти, а вероятно и други места. Остави го човека, тежка смяна има явно. :D
  • #7
    Скъсани боксерки ( преди 2 месеца )
    Всичко е ширпотреба! Да не мислите, че материалите на Рено и Ауди са по-качествени!? То и в нова Тесла като влезеш, няма разлика с Дачия. Даже, в Теслата повече мирише на мокри кучета...Европа тотално се омихлюзи! Това е големият проблем. Щом в България тая година сме внесли 35 000 азиатски работника!....
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    радиоточката липсва в няколко статии да не са му спрели достъпа до Интернет
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #5, което си е истина си е истина. Европейците съвсем са изперкали и вместо да плащат по 70 000 евро за Ауди, купуват китайски отпадъци. За какво ги стискат тия пари? Или просто вече нямат? Хубавото е, че поне ти имаш и няма да се поддадеш на тия китайски провокации.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нещо не се разбира. Ауди и Рено продали 75 хил автомобила но само хибриди ли двг ли отделни модели или общо? Честито на собствениците на китайските машини.Като почнат да чакат по 1-2 години за резервни части а на отчаяните им мейлове почнат да им отговарят китайски ботове е йероглифи ще пищят как ЕС не пази правата на потребителите. Нищо нищо купувайте яко само китайско те китайците са благородни и добри затва продават бпо-евтино не щото продават отпадъци.
fallback
Последни