Ако нещо работи, по-добре не го пипай: тази логика в продължение на 60 години се ползваше и от беларуския гигант БелАЗ, производителя на най-големите кариерни самосвали на планетата. Някои технологии се променяха през годините, разбира се - например допотопният дизелов агрегат ЯМЗ бе заменен от модерен американски Cummins.

Новата кабина за БЕЛАЗ, която в беларуския завод разработили за малко повече от година
Но условията за водача на самосвала до голяма степен си оставаха същите, каквито и при лансирането на първия модел през 1965. Сега обаче в Беларуския автомобилен завод, разположен в град Жодино, са решили да предприемат драстична промяна. Пред медии в Минск бе показана изцяло новата кабина, която е била разработена за рекордно кратък срок - 383 дни.

Така изглеждаха отвътре предишните поколения на БЕЛАЗ
Въведени са множество неща, които от десетилетия присъстват при японските конкуренти, като регулируеми педали, отделение за вещи с охлаждане, седалки с триточкови предпазни колани (!) и пневматични амортисьори, 10-инчов екран за управление на функциите, и така нататък. Новата кабина е монтирана експериментално в един БЕЛАЗ-7513 D за полеви изпитания, а от догодина трябва да започне да се вгражда във всички нови модели на завода.

БЕЛАЗ-75710, с тегло 360 тона, е най-големият кариерен самосвал в света
БЕЛАЗ-7513 D е 107-тонен самосвал с товароносимост до 130 тона, с 45-литров дизелов двигател с мощност 1588 конски сили и 6500 нютонметра максимален въртящ момент. Камионът е дълъг 11.5 метра, широк е 6.4 метра и е висок 5.9 метра - колкото втория етаж на жилищна сграда. Това обаче далеч не е най-големият кариерен самосвал в гамата на завода - БЕЛАЗ 75 710 е 360 тона, и може да носи 450 тона товар.
Вижте новата кабина на БЕЛАЗ (ГАЛЕРИЯ):


3