Дори компанията като Porsche не е застрахована от случващото се на пазара. И след продължителен спад на продажбите и нарастващ натиск върху резултатите, германският производител обяви сериозна промяна в продуктовите си планове. Марката се завръща към ДВГ, като същевременно „затяга спирачките“ на електрическите си модели.
Това беше обявено със специално изявление от главният изпълнителен директор на Porsche и Volkswagen – Оливер Блуме. В него той посочи, че марката започва пренастройване на продуктовата си стратегия, продиктувана от огромните промени в автомобилната среда. А целта е да се отговорите на новите пазарни реалности и променящите се изисквания на клиентите.
Първата промяна засяга новия ултралуксозен SUV, който е позициониран над Cayenne и засега е известен като K1. Той беше замислен като изцяло електрически модел, но сега ще дебютира с plug-in хибридно задвижване.
В същото време бензиновите Panamera и Cayenne ще продължат да разчитат на хибридно задвижване и през следващото десетилетие, като от Porsche обявяват, че двата модела са част от дългосрочната стратегия на марката.
Трета голяма промяна се отнася до другите планирани изцяло електрически модели на Porsche. Без да назовава конкретни превозни средства, компанията заяви, че „забавеното увеличаване на електрическата мобилност“ ще отложи пускането им на пазара.
Разработването на специална платформа за електромобили от следващо поколение, която трябваше да подкрепи тези модели, първоначално планирана за 2030, също няма да продължи по план. Вместо това тя ще бъде напълно преработена в сътрудничество с други марки на Volkswagen Group.
Въпреки това не всички проекти са засегнати. Porsche потвърди, че електрическите модели, които вече са дълбоко в разработка, като Cayenne EV, който скоро ще бъде представен както в стандартна, така и в купе-SUV форма, както и бъдещ спортен автомобил с две врати в сегмента 718, остават по график.