Един поглед в повечето съвременни коли е достатъчен, за да разберете, че нещо липсва – копчета и бутони. Някои автомобилни производители смятат, че ровенето в менюто със 100 км/ч си заслужава заради спестеното пространство. Други отиват още по-далеч, като са превърнали физическите контроли в капацитивни на допир бутони и плъзгачи. Този минимализъм обаче няма да контролира бъдещето на BMW.
В скорошно интервю Стефан Дурах, старши вицепрезидент на баварския концерн, заяви пред BMW Blog, че автомобилният производител е използвал милиони точки от данни, за да определи как да проектира своя нов интериор на iX3. Проучването на автомобилния производител разкри, че има няколко бутона и копчета, от които дизайнерите не могат да се отърват. Сред тях е обемното копче за намаляване и увеличаване на звук
В случая баварският производител е събрал данни от над 10 млн. автомобила, в които компанията може да „види какво правят нейните клиентите“. Именно Дурах по-рано заяви, че шофьорите не използват Apple Maps в CarPlay толкова често, колкото мнозина си мислят, но в същото време обемното копче все още е изключително важно.
Проучването на компанията сочи, че шофьорите обичат да използват традиционното устройство за звука, въпреки че тази функция може да се контролира и от волана. Същото се отнася и за бутоните за управление на прозорците и огледалата, които BMW също не смята да премахва.
Истинските бутони, или липсата на такива, са толкова спорни, че собствениците съдят производителите заради тях. Volkswagen обеща да върне бутоните, но това не попречи на двама клиенти да заведат дело срещу автомобилния производител миналия месец, твърдейки, че капацитивните бутони за докосване на волана са твърде чувствителни.
По-рано тази година Ferrari призна, че е допуснал грешка при премахването на физическите контроли. Hyundai също обеща да запази бутоните, твърдейки, че те са по-безопасни за шофьорите.