Volkswagen също вярва в технологията на пълните хибридни автомобили и демонстрира това за първи път с новия T-Roc, като обяви, че в едно неуточнено бъдеще ще има два нови „пълни“ хибридни двигателя, разработени от нулата.

Явно това не е двигател от китайски произход, както се предполагаше през последните месеци, а система, проектирана от нулата от Volkswagen, за да се намали допълнително потреблението и емисиите на автомобилите.
Както е известно, пълните хибридни двигатели са в състояние да предоставят по-голяма ефективност от леките хибриди и очевидно в сравнение тя повече от неелектрифицираните двигатели. Нека да разберем по-подробно как се прави първият и исторически пълен хибрид на Volkswagen.

Двигател 1.5 TSI evo2 плюс преден хибриден модул
Новият Volkswagen T-Roc се фокусира практически върху хибридните двигатели, започвайки с пускането в края на 2025 с лекия хибрид 1.5 eTSI, оборудван с деактивиране на цилиндрите, турбокомпресор с променлива геометрия, горивен цикъл на Милър и 48 V стартер-алтернатор (BSG).
Същият 1.5 TSI evo2 двигател, но без BSG, е монтиран и на T-Roc Hybrid, оптимизиран за този тип употреба и с мощност от 131 или 150 к.с. и въртящ момент от 250 Нм. Винаги поставян на предната ос, четирицилиндровият турбомотор след това се свързва директно към хибриден модул, който включва автоматичната трансмисия с електрически мотор и електрическия въздушен компресор за климатизация.

Режимът на EV е гарантиран от високоволтова литиево-йонна батерия, поставена под задните седалки и пред бензиновия резервоар, който вместо това е отзад. Има също така електрически спирачен сервоусилвател и 12V DC/DC високоволтов преобразувател.
Две версии - 136 к.с. и 170 к.с.
Резултатът от тази технология е изборът между две нива на мощност за следващия пълен хибриден T-Roc - 136 к.с. и 170 к.с. обща хибридна система, с 306 Нм максимален въртящ момент. Това са стойности недалеч от 140 к.с. и 197 к.с. на преки конкуренти като Toyota C-HR Hybrid с двигател 1.8 или 2.0.

Затова е интересно да се разберат другите технически данни, производителността и разхода на гориво на първия пълен хибрид на Volkswagen, за да можем да се преценят по-добре шансовете му за успех на пазара.


15