IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво представлява първият хибриден двигател на Volkswagen

Следващият Volkswagen T-Roc Hybrid ще получи 1.5 TSI evo2 със 136 и 170 к.с.

Volkswagen също вярва в технологията на пълните хибридни автомобили и демонстрира това за първи път с новия T-Roc, като обяви, че в едно неуточнено бъдеще ще има два нови „пълни“ хибридни двигателя, разработени от нулата.


Volkswagen T-Roc Hybrid 1.5 TSI evo2


Явно това не е двигател от китайски произход, както се предполагаше през последните месеци, а система, проектирана от нулата от Volkswagen, за да се намали допълнително потреблението и емисиите на автомобилите.

Както е известно, пълните хибридни двигатели са в състояние да предоставят по-голяма ефективност от леките хибриди и очевидно в сравнение тя повече от неелектрифицираните двигатели. Нека да разберем по-подробно как се прави първият и исторически пълен хибрид на Volkswagen.


Volkswagen T-Roc Hybrid 1.5 TSI evo2


Двигател 1.5 TSI evo2 плюс преден хибриден модул

Новият Volkswagen T-Roc се фокусира практически върху хибридните двигатели, започвайки с пускането в края на 2025 с лекия хибрид 1.5 eTSI, оборудван с деактивиране на цилиндрите, турбокомпресор с променлива геометрия, горивен цикъл на Милър и 48 V стартер-алтернатор (BSG).

Същият 1.5 TSI evo2 двигател, но без BSG, е монтиран и на T-Roc Hybrid, оптимизиран за този тип употреба и с мощност от 131 или 150 к.с. и въртящ момент от 250 Нм. Винаги поставян на предната ос, четирицилиндровият турбомотор след това се свързва директно към хибриден модул, който включва автоматичната трансмисия с електрически мотор и електрическия въздушен компресор за климатизация.


Volkswagen T-Roc Hybrid 1.5 TSI evo2

Режимът на EV е гарантиран от високоволтова литиево-йонна батерия, поставена под задните седалки и пред бензиновия резервоар, който вместо това е отзад. Има също така електрически спирачен сервоусилвател и 12V DC/DC високоволтов преобразувател.

Две версии - 136 к.с. и 170 к.с.

Резултатът от тази технология е изборът между две нива на мощност за следващия пълен хибриден T-Roc - 136 к.с. и 170 к.с. обща хибридна система, с 306 Нм максимален въртящ момент. Това са стойности недалеч от 140 к.с. и 197 к.с. на преки конкуренти като Toyota C-HR Hybrid с двигател 1.8 или 2.0.


Volkswagen T-Roc Hybrid 1.5 TSI evo2


Затова е интересно да се разберат другите технически данни, производителността и разхода на гориво на първия пълен хибрид на Volkswagen, за да можем да се преценят по-добре шансовете му за успех на пазара.


0 от 500
  • #3
    12 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най-малкото ФВ е сложил батерията напред, а не в багажника като Тойотка. Това автоматично означава по-добро разпределение на тежестта. Тойотка от такива подробности не се интересува. Важно е да се стриже максимално клиента, пък той ако трябва да мре.
  • #2
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като познаваме Тойотка, системата на ФВ вероятно ще е по-ефективна и по-приятна за шофиране още от първия опит. Въпреки че не се знае точно в какви режими ще може да работи, като гледам схемата, залагам, че съм прав на 99%.
  • #1
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има да наваксват едно 20 години с хибридите, успех а пък и да си вземеш чисто нов двигател си е риск който купувача го поема.