Обикновено, когато става въпрос за суперколи, първото нещо, което идва на ум, е Ferrari, Lamborghini или Bugatti. Има и марки, които изобщо не са свързани с тях. Големи концерни като GM, VW или Stellantis притежават марки, които редовно представят лъскави спортни автомобили. Портфолиото им обаче включва и такива, които традиционно произвеждат напълно различни коли.

Американските Chrysler, Cadillac и Buick са прочути със своите елегантни модели от бизнес класа, но никога не са произвеждали нещо наподобяващо суперкола. Volkswagen е правил горещи версии на своите производствени модели, но имиджът им винаги е бил изграден върху "народните автомобили", а не върху суперколите.
Yamaha, от друга страна, от десетилетия впечатлява света с мотоциклетите си и помага на други компании да разработват автомобилни двигатели, но също никога не беше правила кола сама. Ето защо, когато всяка от тези пет компании внезапно показа суперавтомобил, реакцията на обществеността и медиите беше една и съща - удивление.
5 яки суперколи от неочаквани марки (ГАЛЕРИЯ):
Първият прототип, W12 Syncro от 1997 г., е суперкола със задвижване на всички колела и версия на 5,6-литровия двигател с мощност 414 конски сили. На следващата година е представен вариантът Spyder със задно задвижване.
През 2001 г. компанията показва версията Nardo, която поставя няколко рекорда за издръжливост на едноименната писта. Тя е оборудвана с 6-литров W12 с мощност 591 к.с. Въпреки че W12 е напълно готов за производство, ръководството на Volkswagen решава да не качи колата на поточната линия, отчасти поради репутацията на марката като производител на семейни автомобили.


0