Обикновено, когато става въпрос за суперколи, първото нещо, което идва на ум, е Ferrari, Lamborghini или Bugatti. Има и марки, които изобщо не са свързани с тях. Големи концерни като GM, VW или Stellantis притежават марки, които редовно представят лъскави спортни автомобили. Портфолиото им обаче включва и такива, които традиционно произвеждат напълно различни коли.

Американските Chrysler, Cadillac и Buick са прочути със своите елегантни модели от бизнес класа, но никога не са произвеждали нещо наподобяващо суперкола. Volkswagen е правил горещи версии на своите производствени модели, но имиджът им винаги е бил изграден върху "народните автомобили", а не върху суперколите.
Yamaha, от друга страна, от десетилетия впечатлява света с мотоциклетите си и помага на други компании да разработват автомобилни двигатели, но също никога не беше правила кола сама. Ето защо, когато всяка от тези пет компании внезапно показа суперавтомобил, реакцията на обществеността и медиите беше една и съща - удивление.
5 яки суперколи от неочаквани марки (ГАЛЕРИЯ):
Като част от честванията на 100-годишнината на марката е представена концепция, наречена Cien (в превод от испански "сто"). Зашеметяващият ѝ дизайн, вдъхновен от изтребителя F-22 Raptor, изглежда модерен и сега, а интериорът щедро демонстрира характерния за марката американски шик.
Зад водача и пътника е специално създаден V12 с обем от 7,5 литра, произвеждащ впечатляващите 750 к.с. Носят се слухове за евентуално дребносерийно производство, но Cien така и не стига до поточната линия. Въпреки това, тази концепция все още се смята за един от най-зрелищните и запомнящи се автомобили в историята на Cadillac.


0