Обикновено, когато става въпрос за суперколи, първото нещо, което идва на ум, е Ferrari, Lamborghini или Bugatti. Има и марки, които изобщо не са свързани с тях. Големи концерни като GM, VW или Stellantis притежават марки, които редовно представят лъскави спортни автомобили. Портфолиото им обаче включва и такива, които традиционно произвеждат напълно различни коли.

Американските Chrysler, Cadillac и Buick са прочути със своите елегантни модели от бизнес класа, но никога не са произвеждали нещо наподобяващо суперкола. Volkswagen е правил горещи версии на своите производствени модели, но имиджът им винаги е бил изграден върху "народните автомобили", а не върху суперколите.
Yamaha, от друга страна, от десетилетия впечатлява света с мотоциклетите си и помага на други компании да разработват автомобилни двигатели, но също никога не беше правила кола сама. Ето защо, когато всяка от тези пет компании внезапно показа суперавтомобил, реакцията на обществеността и медиите беше една и съща - удивление.
5 яки суперколи от неочаквани марки (ГАЛЕРИЯ):
През 50-те и 60-те години на миналия век Chrysler произвежда мощни и бързи луксозни автомобили от серията 300. По отношение на динамиката те могат да се конкурират с европейските спортни модели от онова време, но далеч не са истински суперколи в съвременния смисъл на думата.
В следващите десетилетия компанията дава на света Dodge Viper, един от най-впечатляващите американски суперавтомобили, но нищо подобно не се появява под марката Chrysler. Ситуацията се променя по време на Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт през 2004 г., където Chrysler представя концепцията ME Four-Twelve.

