fallback

Защо съвременните двигатели не могат да бъдат ремонтирани?

Автомобилната индустрия променя правилата и най-важният агрегат се превръща в консуматив

Автомобилните технологии се промениха през последните години. Основният ремонт на двигателите губи значението си. Собствениците са изправени пред необходимостта от пълна подмяна на агрегатите. Причините за тази тенденция са изненадващи.

Ако по-рано задвижващите агрегати бяха проектирани с идеята за многократна реставрация, сега производителите имат други приоритети. Все по-често в наши дни става нерентабилно да се ремонтират двигатели, а подмяната с нов мотор се оказва далеч по-рационално решение.

Причините за тази промяна се крият в затягането на екологичните стандарти и желанието за максимална горивна ефективност. Инженерите масово преминават към леки алуминиеви сплави, изоставяйки традиционния чугун. Това намалява теглото и подобрява разсейването на топлината, но в същото време направи конструкциите по-сложни и по-малко подходящи за реставрация. Дебелината на стените на блока е намаляла толкова много, че стандартното пробиване на цилиндъра вече не е възможно.

Тази тенденция е особено очевидна при двигатели с алуминиеви блокове. Въпреки предимствата си, такива двигатели са практически невъзможни за ремонт след сериозни повреди. Прегряването или критичното износване принуждават собственика да смени агрегата, тъй като възстановяването става технически и икономически непрактично.

Ситуацията се влошава от използването на нови технологии за обработка на цилиндри. Вместо сменяеми ръкави на цилиндрите, производителите използват тънко защитно покритие, нанесено директно върху блока. С течение на времето този слой се износва и традиционните методи за ремонт не са приложими. Някои услуги предлагат пресоване на ръкави в алуминиев блок, но този метод рядко дава стабилен резултат. Често облицовките се деформират или изместват, а разходите за работа надвишават цената на смяната на двигателя с нов.

В резултат на това идеята за пълно възстановяване на ресурса на двигателя след основен ремонт се превръща в нещо от миналото. Съвременните единици първоначално са проектирани по такъв начин, че повечето от частите им не могат да бъдат възстановени. Това води до ситуация, при която подмяната на двигателя се превръща в единствения разумен изход за собственика на автомобила.

Подобна картина се наблюдава и при съвременните трансмисии, които сега често се правят без поддръжка. Производителите съзнателно вграждат ограничен експлоатационен живот в конструкцията, ръководени не само от екологични и икономически съображения, но и от желанието за увеличаване на приходите от обслужване и продажба на резервни части.

Този подход се превърна в норма не само в автомобилната индустрия, но и в производството на друго сложно оборудване. Моделът "експлоатационният живот е изчерпан – заменете с нов" вече доминира, променяйки обичайните представи за издръжливостта на оборудването. 

fallback
  • #38
    Димов ( преди 2 месеца )
    Защо ти е да ремонтираш двигател,като за 500-1000 лева можеш да си купиш двигател втора употреба от моргата?
  • #37
    . ( преди 2 месеца )
    Също така забрави, че не сте единствените лъжци в света, Но въпреки това не можете да намерите поне един фалшив клип Как е невъзможно да се стигне до морето с електромобил, защото е необходимо приспиване. Много мразите сайта на ЕСО, защото директно ви разобличава лъжите, че фотоволтаиците произвеждат максимум 30% от потреблението само за няколко часа в годината през лятото по обяд. Особено мразите медиите, които ви лъжат че продажбите на електромобили растат. Въобще целият свят е против вас!
  • #36
    Димов ( преди 2 месеца )
    Алуминият и стоманата химически свързани? Нашият Менделеев пак блесна с революционна идея.Само за справка стомана и алуминиева сплав имат различна температура на топене и не се свързват химически,а механично.При охлаждане алуминиевата сплав се свива около стоманената втулка и я държи със стегнатост.Какъв ти е проблема да загрееш блока и охладиш със сух лед или азот втулката,тя ще си падне сама.
  • #35
    . ( преди 2 месеца )
    До ха-ха. Забрави за измамниците Айнщайн и Нютон, както и за математиката която е създадена да лъже наивниците, но вие знаете че математиката е най-голямата измама на света и въобще не и ВЯРВАТЕ
  • #34
    Хаха ( преди 2 месеца )
    До Турбо.Защо му отваряш очите на този непоръбения? Неговите източници преведени с гоогле са винаги верни, клиповете на Дани в Ютуб не са нагласени, статиите в Уикипедия писани от ерудити като троти нетката са връх в науката.
  • #33
    . ( преди 2 месеца )
    Хората са ти го написали в прав текст - дори когато е възможно технически е толкова скъпо, че е по рентабилно да си купиш нов двигател отколкото да направиш ремонта. Разбира се хора без знания по математика за трети клас не биха си направили тази сметка, щом практиката доказва, че са направили ремонт за 20 000 евро за смяна на батерия на електромобил, който целият струва 15 хиляди евро след ремонта. Затова не очаквам да ме разбереш какво ти говоря.
  • #32
    . ( преди 2 месеца )
    И разбира се с нагряване ще разделиш химически свързания метал от алуминия. Това само гении който е учил в университет по перпето мобиле може да го каже. Особено такъв който работи цял живот в металообработващ цех който топи алуминий и знае При каква температура се разтапя алуминия, особено При дебелина от само няколко милиметра, която не бива да получи каквато и да е деформация защото всяка стотна е важна в двигателя?
  • #31
    . ( преди 2 месеца )
    До турбо. Сигурен съм че всеки гаражен майстор може да нанесе такова покритие, защото и той разполага с машини за десетки милиони които правят такова покритие и разбира се със специалисти които да работят с тези машини
  • #30
    . ( преди 2 месеца )
    Пак се заяждаме за запетайките и термините и избягваме мисловния процес и изводите? Като например че според турбо за производството на стомана се взима чисто желязо към което се добавя въглерод за да се получи стомана, а когато му казах че от желязната руда се добива желязо с високо съдържание на въглерод, започна да се заяжда че това не било желязо а стомана? Че съм употребил неправилно думата еластична, вместо пружинен ефект за причината за формата на пикапа - невъзможността за щамповане?
  • #29
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Четенето в интернет не заменя университета. Блокът се загрява,втулката се охлажда и отделя,проста физика,но не за прости хора,Тесльо.Ако е покритие може да се възстанови и шлайфа до размер.
fallback
Последни