Миналата година Porsche 911 Carrera GTS премина в хибриден режим в преследване на повече мощност, без да се увеличават емисиите. Сега версията Turbo прави същото - и ефектът е впечатляващ. Със 711 конски сили, време от 0 до 100 км/ч мили за 2,4 секунди и време за обиколка на Северната дъга на Нюрбургринг с 14 секунди по-бързо от предшественика си, Porsche 911 Turbo S, който дебютира на автомобилното изложение в Мюнхен - е абсолютно чудовище.

Новото 992.2 Turbo S използва същата базова система „T-Hybrid“ като Carrera GTS. В багажника има 1,9-киловатчасова, 400-волтова литиево-йонна батерия – на същото място като 12-волтовата батерия в нехибридните 911, и електрически мотор, разположен между двигателя и осемстепенната PDK трансмисия с двоен съединител. С изключение на случаите, когато GTS използва нов 3,6-литров шестцилиндров боксер с един електрически турбокомпресор, новото Turbo S получава два електрически турбокомпресора.
Тези електрически турбокомпресори имат мотор на вала, свързващ турбината и компресора, и те могат да задействат турбокомпресора почти мигновено. Моторите също така събират загубената енергия, за да я върнат обратно в батерията или да я насочат към тяговия двигател. Това е същият мотор, който Porsche използва за турбокомпресора на GTS, но турбинните и компресорните колела на Turbo S са малко по-малки тук.

Общата системна мощност е 711 к.с., която се постига между 6750 и 7000 об/мин и 800 Нм въртящ момент между 2300 и 6000 об/мин. Това е с 61 к.с. повече от предишния Turbo S, докато въртящият момент остава същият. Това прави новия Turbo S най-мощният 911 за шосейни автомобили досега, по-мощен дори от стария GT2 RS, който генерираше 701 к.с.
Както винаги при Turbo S, задвижването на всички колела е стандартно. Този нов модел получава и най-новата версия на Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), регулируеми стабилизиращи щанги, които работят от 400-волтовата система за по-бърза реакция.

Стандартно получавате и карбоново-керамични спирачки с 16,5-инчови дискове отпред и по-големи 16,1-инчови дискове отзад, плюс нов материал за накладките. Нов спортен ауспух с титаниев ауспух и накрайници също е стандартен.
Новият Turbo S получава малко по-широки задни гуми, 325/30R21 вместо 315/30R21. Подобно на Carrera GTS, увеличението на ширината вероятно ще се справи с допълнителната мощност и увеличеното тегло отзад на хибридната система. Предните остават с размер 255/30R20, а Turbo S получава по-широки калници в страхотната традиция на 911 Turbo.

Този нов автомобил получава и някои аеродинамични промени. Активните капаци на решетката отпред могат да се отварят, когато е необходимо охлаждане, но се затварят, за да се подобри съпротивлението. Има и активен преден дифузьор, който работи в синхрон с разгъваемия сплитер и задното крило. Porsche казва, че подобренията се равняват на 10% намаление на коефициента на съпротивление, като аеродинамиката е в най-ефективната си настройка.
Визуално, новият Turbo S се отличава с екстериорни и интериорни акценти в Turbonite, нов кафяво/сив нюанс, създаден от Porsche за моделите Turbo. Има и нов дизайн на джантите с централно заключване. Въпреки че Turbo S е много добре оборудван стандартно, тъй като е Porsche, той все още е невероятно персонализируем. Нова опция са рамената на чистачките от въглеродни влакна.

Всички тези нови неща добавят тегло и мощност. Porsche казва, че купето Turbo S тежи 1765 кг. Въпреки това неговото време от 7:03.92 минути на Нюрбургринг е огромно подобрение спрямо времето на стария Turbo S и че увеличението на теглото е сравнително ниско за хибриден автомобил.
Новото Porsche 911 Turbo S струва най-малко 271 000 евро. 911 Turbo S Cabriolet започва от 285 200 евро. Доставките в Европа ще започнат в началото на 2026 година.
Още снимки на най-мощното 911 - вижте в галерията


0