IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Рекордни продажби на нови коли в България през 2025

Неочакван модел на Renault прави най-големия скок. Вижте кои са 50-те най-търсени автомобила у нас

2025 година е на път да счупи всички рекорди в съвременната история на пазара на нови автомобили в България. Дори през август, който традиционно е слаб месец, у нас са продадени 4114 нови леки автомобила (категории М1 и N1), показва справката на Automedia.bg за регистрациите в МВР. С това продажбите от началото на годината достигат 34 650 - с 4% повече от същия период на 2024, и абсолютен рекорд от появата на свободния пазар в началото на 90-те.
   
     
Dacia Sandero
Dacia Sandero е била най-продаваният нов автомобил у нас през август, със 142 нови регистрации. Следват Toyota Corolla - 140, Dacia Duster - 131, Skoda Octavia - 118, Toyota RAV4 - 117, VW T-Roc - 114
   
     
 В надпреварата при марките няма големи промени: все така Skoda и Toyota се борят за първото място. При вносителите най-съществена роля на българския пазар играе КЕОС София (Renault и Dacia), с почти 3000 автомобила аванс пред Eуратек (Skoda), Тойота Балканс (Toyota и Lexus) и София Франс Ауто (масовите марки на Stellantis плюс Isuzu). 
   
    
Графика, български пазар, най-продаваните коли, по марки, по националост, статистика
  
        

ТОП 12, марки

Skoda - 4120
Toyota - 4017
Dacia - 3478
Renault - 3437
Volkswagen - 2919
Kia - 2048
Hyundai - 1899
Ford - 1575
Citroen - 1443
Peugeot - 1318
BMW - 1274
Mercedes - 1197


Марките от Германия все още са най-популярни сред българските купувачи, следвани от френските и японските. Към края на август китайските брандове държат 3.1% пазарен дял в България, което е най-доброто им постижение до момента.

При отделните модели рекорден ръст в търсенето отчита Renault Rafale - най-скъпият модел на французите има с 8000% повече регистрации от миналата година, но това е скок от много ниска база (от 2 бройки преди година до 162). Между моделите в Топ 50, най-голям растеж отчитат Citroen C3 Aircross (+775%), Renault Kangoo (+407%), Peugeot 3008 (+232%), Kia xCeed (+101%), Renault Captur (+96%), Suzuki Swift (+85%) и Dacia Duster (+63%). 

С най-голям спад спрямо миналата година е Skoda Superb - цели 65% надолу (от 671 до 235 регистрации). Силно негативна е тенденцията и при Renault Master (-50%), Nissan Qashqai (-35%), Skoda Fabia (-32%), Dacia Logan (-22%), Toyota Yaris (-20%). 
  
  
     
50-те най-продавани нови коли в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):


  
     

 

0 от 500
  • #18
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Статистически доказа ( преди 2 месеца )
    Резултатът всеки път е един и същ. Антиелектриците се правят на разсеяни, когато трябва да се подпишат под мракобесните си лъжи. Московските им господари не искат да се разбира къде на североизток е изворът на лъжите им. Статистически доказаното правило е, че антиелектрик=заклет москофил=национален предател.
  • #17
    8 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Съвсем нормална тенденция за пазар който десетилетия копаеше дъното.Има ръстящ % хора които могат да си позволят нова кола,ремонтите и обслужването на "нов внос" стават все по-скъпи,а самия "нов внос" е скъп когато става въпрос за читава кола или е тотал щета когато е евтина.Последното съчетано с все по-скъпите ремонти,пак тика купувача към нова.А кои са бълците, тези с нова кола,предходен модел на промоция или тези с 15 годишен "премиум" на 500к км, "секи сам си преценя"
  • #16
    1 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    От този топ 20 аз не виждам една читава, да не говорим как половината са с продажби защото има отстъпка, но реално който си ги е купил е взел модел на 5 години заради мизерни 10 процента вместо да изчака малко и да си вземе новото, балуци!
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Striker ( преди 2 месеца )
    271 китайски "коли"??! Явно цялото посолство на Ковидландия у нас са ги задължили да си купят родно! Хахсхс!
  • #14
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Половин час мина, а все още никой от антиелектриците, които иначе са много активни да пускат всякакви лъжи, не се е отрекъл от московските си господари.
  • #13
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Войнолюба до 13 ( преди 2 месеца )
    Само да те попитам с То или с Те да те визирам? Да не объркаме нещо. И как, това че карам ДВГ ме прави русофил? Да не би да карам руска кола? Да не би да я зареждам с руски бензин? А ако си купя руска електричка тогава какъв съм?
  • #12
    8 rate up comment 13 rate down comment
    до антиелекриците ( преди 2 месеца )
    Пак отклонявате темата, а, служебно разпределени никове? Никой от вас ли няма да има смелостта да напише, че не е москофил? (освен онзи умник с "войнолюбството", който се мисли за пацифист, но индиректно си е признал, че подкрепя с цялата си душа войната, убийствата, гаврите и мъченията на господаря си Путин.)
  • #11
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Петър Захариев ( преди 2 месеца )
    Оттук нататък продажбите на Toyota вече само ще растат, а на Тесла ще намаляват. Като нищо Toyota ще стигне 20 милиона продажби през 2030 година, а Тесла дотогава ще е фалирала.
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Троти нети ще къпе бебето с топла вода от микроТЕЦ,гениално как не съм се сетил!
  • #9
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Петър Захариев ( преди 2 месеца )
    Статистически се доказа само едно без субсидия на практика продажби на ел. коли Няма.